شناسهٔ خبر: 67238517 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

 آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت/ فوت ۸ بیمار/ تخلیه بیمارستان

بامداد سه شنبه بیمارستان قائم رشت دچار حریق شد که با حضور نیروهای آتش نشانی، هلال احمر و غیره، همه بیماران از این بیمارستان خارج و حریق به صورت کامل اطفا شد.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: بامداد امروز سه شنبه بیمارستان خصوصی قائم رشت دچار حریق شد که نیروی‌های آتش نشانی و هلال احمر با حضور در محل وقوع حریق اقدام به اطفاء حریق و خارج کردن بیماران و پرسنل کردند. 

اسامی فوت شدگان حادثه آتش‌سوزی بیمارستان رشت

ابوطالب صادقی
زهرا قربان شیرودی
صغری صفری
معصومه اصغرنیا
محمد منتظری
محمدرضا اسدی
شهبانو راحت پیشه
آسیه جعفرزاده
لیلا جعفری

استاندار گیلان ضمن بازدید میدانی از محل حادثه آتش سوزی رشت و دستور ویژه بر انجام خدمات به موقع به حادثه دیدگان، با اشاره به اینکه تمامی بیماران بیمارستان قائم(عج) به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند گفت: ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم(عج) رشت در حال بررسی است.

اسدلله عباسی صبح امروز ‌در حاشیه بازدید میدانی خود از محل وقوع حریق در بیمارستان قائم(عج) رشت و در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از حادثه رخ داده، با بیان اینکه تمامی بیماران بیمارستان قائم(عج) به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند، اظهار کرد: به محض وقوع این حادثه، تمامی نیروهای امدادی، آتش‌نشانی و هلال احمر با چندین اکیپ به محل حادثه آمده و به اطفای حریق کمک کردند.

وی با اشاره به تعداد بیماران بستری بوده در بیمارستان قائم (عج) رشت گفت: در زمان وقوع آتش‌سوزی 142 بیمار در بیمارستان بستری بودند که 109 بیمار در بخش‌ عادی و 33 بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت بیماران منتقل شده به مراکز درمانی دیگر در حال بررسی است، تصریح کرد: جزییات دقیق حادثه و حادثه دیدگان، بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام خواهد شد لذا از مردم درخواست دارم به شایعات توجه نکنند، زیرا با دستورات صادر شده ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم(عج) رشت در حال بررسی است.

استاندار گیلان همچنین با حضور در بیمارستان های پورسینا، حشمت و رازی رشت ضمن عیادت از تعدادی بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم (عج) به این مراکز درمانی، در جریان چگونگی ارائه خدمات به آنان قرار گرفت.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل وقوع حریق بیمارستان خصوصی قائم رشت با بیان اینکه این بیمارستان دارای 250 تختخواب بود، اظهار کرد: از همان دقایق وقوع حریق، اقدامات لازم برای خارج کردن و انتقال بیماران بستری شده به دیگر بیمارستان های رشت انجام شد.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال بیماران همزمان با اطفاء حریق توسط نیروهای آتش نشانی و هلال احمر انجام شد، گفت: در زمان وقوع آتش‌سوزی 142 بیمار در بیمارستان بستری بودند که 109 بیمار در بخش عادی و 33 بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی بیماران از محل بیمارستان به دیگر بیمارستان های هماهنگ شده منتقل شده‌اند، افزود: متاسفانه هشت تن از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است. 

آشوبی با اشاره به بیمارانی که به دیگر بیمارستان ها منتقل شده بودند، گفت: 28 نفر به بیمارستان پورسینا، 44 نفر به رازی رشت، هفت نفر به بیمارستان ولایت، 18 نفر به بیمارستان حشمت، دو نفر به بیمارستان الزهرا، یک نفر به بیمارستان پیروز لاهیجان، 10 نفر به بیمارستان پارس، یک نفر به آریا و سه نفر به صومعه سرا منتقل شدند.

آتش از طبقه زیرزمین آغاز شد

شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت ساعت 1:13 به آتش نشانی اعلام شد، اظهار کرد:  بیش از 120 آتش نشان شیفت و فراخوان شده بوسیله 36 خودروی اطفایی،  آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند. 

وی با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین آغاز شد، افزود: تیم‌های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش‌ها اقدام کردند که در مجموع 142 بیمار انتقال یافتند که 110 بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل شدند و 32 تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده‌هایشان شدند. 

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به بررسی علت آتش سوزی این بیمارستان بیان کرد: در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد از بخش‌های ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بودند که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شأن هستیم. 

به گفته مؤمنی، آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و غیره در این عملیات حضور داشتند. 

محمد تقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه این بیمارستان 250 تخت فعال داشت، اظهار کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی 142 بیمار در بیمارستان بستری بودند که 109 بیمار در بخش عادی و 33 بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند. 

وی با بیان اینکه تمامی بیماران از محل بیمارستان حریق نجات یافته و یا به صورت سرپایی ترخیص و در صورت نیاز به ادامه درمان به بیمارستان‌های سطح رشت منتقل شده‌اند، گفت:  بیمارستان‌های رشت میزبان بیماران اعزامی هستند و کار درمان آن‌ها در همان بیمارستان انجام می‌شود. 

هادی سلیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز با بیان اینکه با دریافت خبر حریق بلافصله 11 دستگاه آمبولانس به همراه سه دستگاه ست نجات با 26 تیم عملیاتی سه نفره برای امدادرسانی به محل اعزام شدند، اظهار کرد:  خوشبختانه هیچ بیمار این بیمارستان به دلیل حریق فوت نکرده است و همه بیماران به بیمارستان‌های دیگر رشت منتقل شده اند. 

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز صبح امروز با حضور در محل وقوع حریق با بیان اینکه وضعیت بیماران منتقل شده به مراکز درمانی دیگر در حال بررسی است، اظهار کرد: در جزییات دقیق حادثه بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام خواهد شد لذا از مردم درخواست دارم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، زیرا با دستورات صادر شده ابعاد مختلف حریق بیمارستان قائم (عج) رشت در حال بررسی است.

نظر شما