شناسهٔ خبر: 67232547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حرکت بر مبنای اخلاق و معنویت زمینه اعتلای جامعه می‌شود

آیت‌الله «ملک‌حسینی» با بیان اینکه نماز قله‌ای برای اعتلای انسان و اتفاقات فرهنگی است، گفت: اعتلای جامعه زمانی شکل می‌گیرد که بر مبنای اخلاق، انسانیت و معنویت و با محوریت فطرت الهی حرکت کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «سید شرف‌الدین ملک‌حسینی» نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه بسیج حوزه مقاومت شهدای شهرداری شیراز با اشاره به منشور حکومت‌داری امیرالمومنین علی (ع) که خطاب به مالک اشتر نخعی مرقوم شده است، اظهار داشت: می‌توان از این منشور که امام علی (ع) فرمودند، بسیار استفاده کرد.
 
وی همچنین با اشاره به منشور امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر اظهار کرد: از این منشور می‌توان قاعده مدیریتی در نظام اسلامی را احصا کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قاعده از قدیم چنین بود که بسیاری از شهر‌ها در جوار محل‌های مقدس بنا نهاده شده است و این آموزه انبیای الهی (ع) بوده است و شهر‌ها حول انسان‌ها و مکان‌های مقدس ساختند.
 
آیت‌الله ملک حسینی با اشاره به اهمیت اقامه نماز بیان کرد: نماز قله‌ای برای اعتلای انسان و اتفاقات فرهنگی است و اعتلای جامعه زمانی شکل می‌گیرد که بر مبنای اخلاق، انسانیت و معنویت و با محوریت فطرت الهی حرکت کند.
 
وی با بیان اینکه فضا‌های رزق قبل از معنویت و اجتماع بالنده و رشد داده شود، تصریح کرد: هرچه فضا‌های رفاهی، اقتصادی و لذت توسعه پیدا کند ولی دو عنصر معنویت و اعتلای انسان نباشد، یک جنگل مرفه درست شده است، چراکه انسان برتر در جایگاه مدیر مجموعه و جامعه نیست و طغیان‌ها برای زمان‌هایی است که اعتلا و معنویات و الزامات اخلاق فکری هم شکل نگرفته است.
 
آیت‌الله ملک‌حسینی با تصریح اینکه در شهرسازی‌های نوین شهر‌هایی می‌بینید که مسجد ندارد و فقط زمین آن در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در شیراز قدیم در تمام خیابان‌ها مسجد بود و محوریت جغرافیایی و حرکت‌های اجتماعی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز آنچنان به انسان مفهوم می‌بخشد که مدار‌های فرهنگی و معنوی در آن شکل گیرد، تأکید کرد: شهر باید انسان پرور باشد و الزام اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی در برنامه‌های شهری دیده شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما