شناسهٔ خبر: 67230849 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیم والیبال دختران نوجوان ایران مغلوب ژاپن شد

تیم والیبال نوجوانان دختر ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ نتیجه را به ژاپن واگذار کرد.

صاحب‌خبر -
تیم والیبال دختران نوجوان ایران مغلوب ژاپن شد
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از یکشنبه ۲۷ خرداد با حضور ۱۳ تیم در ناخون پاتوم کشور تایلند آغاز شده است.
 
تیم والیبال نوجوانان دختر ایران که در دیدار نخست موفق به شکست فیلیپین شده بود، امروز (دوشنبه ۲۸ خرداد) در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف ژاپن رفت و نتیجه را سه بر صفر واگذار کرد.
 
شاگردان فاطمه شعبان خمسه ست‌های اول تا سوم این دیدار را با نتایج ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۷ واگذار کردند تا به کار خود در مرحله مقدماتی با یک برد و سه امتیاز پایان دهند.
 
ترکیب تیم ایران در ابتدای این مسابقه معصومه قدمی، مبینا کریمی، یسنا آهنکوب‌رو، یلدا جعفری، هستی واحدی، لعیا پوررضا، مریم قاضی زاد (لیبرو) بودند.
 
فرخوس علی اف از ازبکستان به عنوان داور اول و بوسارین موکمونگ به‌عنوان داور دوم قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.
 
ملی‌پوشان کشورمان در ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ مقابل تیم ژاپن مغلوب شدند. ژاپنی‌ها در این دیدار از حملات سرعتی استفاده کردند و شرایط بهتری نسبت به تیم ایران داشتند.
 
در ست دوم ملی‌پوشان عملکرد بهتری از ژاپن داشتند، اما در نهایت در امتیازات پایانی این دیدار نتیجه به نفع تیم ژاپن رقم خورد و این ست هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به سود سامورایی‌ها به پایان رسید.
 
شاگردان فاطمه شعبان خمسه در ست سوم هم ۲۵ بر ۱۷ نتیجه را واگذار کردند تا ژاپن پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها فاتح نهایی میدان باشد.
 
ژاپن پرافتخارترین کشور مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال دختر آسیا است که در ۱۳ دوره حضور خود، ۱۱ دوره روی سکو رفته است و تاکنون ۹ عنوان قهرمانی و دو نایب قهرمانی در این مسابقات به دست آورده است.
 
تیم والیبال نوجوانان دختر ایران فردا (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) در سومین روز مرحله گروهی استراحت دارد و پنجشنبه ۳۱ خرداد در مرحله حذفی مسابقات به میدان می‌رود.

نظر شما