شناسهٔ خبر: 67302392 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هروی: موفقیت در کاراته آسیا دشوار شده است/ حضور در انتخابات را وظیفه می‌دانم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کاراته مردان، گفت: تمام تلاش ما این است تا در مسابقات قهرمانی آسیا، ظرفیت بالای کاراته ایران را ثابت کنیم، اما می‌دانیم که موفقیت در قاره کهن خیلی دشوار شده است.

صاحب‌خبر -

شهرام هروی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح شرایط تیم ملی کاراته مردان، اظهار داشت: بعد از مسابقات قهرمانی کشور، ۲ مرحله انتخابی داشتیم و سپس نفرات وارد اردو شدند. اولین مرحله اردو آغاز شده و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ روز تا مسابقات قهرمانی آسیا در هانگژو باقی مانده و تلاش خواهیم کرد تا کاراته‌کاها را از لحاظ فنی و روحی به بهترین شرایط برسانیم تا با تمام توان در تاتامی حاضر شوند.

هروی با بیان اینکه اردونشینان در شرایط مناسبی هستند، تصریح کرد: آنها با انگیزه بالایی تمرینات را پشت سرمی‌گذارند. تلفیقی از باتجربه‌ها و نفرات جوان داریم و حتی برخی از بازیکنان برای اولین بار به اردو راه یافته‌اند، این ترکیب ما را امیدوار می کند تا در آسیایی هانگژو به نتایج خوبی دست یابیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که نحوه گزینش نفرات اعزامی چگونه خواهد بود؟ بیان کرد: مردادماه انتخابی نهایی برگزار می‌شود و نفرات اول هر وزن در کومیته انفرادی، به صورت اتوماتیک فیکس شده و اعزام خواهند شد. در کومیته تیمی نیز، نظر کادر فنی، نتایج انتخابی و عملکرد بازیکنان در اردو، عواملی است که ترکیب اصلی براساس آن مشخص خواهد شد.

وی در مورد نفرات آسیب دیده تیم ملی، گفت: خوشبختانه وضعیت چند بازیکن مصدوم ما خیلی بهتر شده و باید خود را به شرایط آرمانی رسانده تا در انتخابی نهایی بتوانند توان خود را نشان دهند.

هروی: موفقیت در کاراته آسیا دشوار شده است/ حضور در انتخابات را وظیفه می‌دانم

هروی در خصوص اینکه چه نتیجه‌ای در مسابقات قهرمانی آسیا او را راضی خواهد کرد؟ توضیح داد: در گذشته ایران و ژاپن در کاراته آسیا می‌جنگیدند و سپس قزاقستان نیز اضافه شد. اکنون شرایط فرق کرده و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز با سرمایه‌گذاری، به شرایط بسیار خوبی رسیده‌اند. حضور در مسابقات متعدد باعث شده تا آنها پیشرفت مهمی داشته باشند.

وی گفت: تمام تلاش ما این است تا در کومیته تیمی به مدال طلا برسیم. در کومیته انفرادی هم باید مدال‌های طلای خود را افزایش دهیم. می‌خواهیم قدرت کاراته ایران را به نمایش بگذاریم، اما باید قبول کنیم که شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده و کار خیلی سخت شده است.

هروی در خصوص حضور علیرضا کتیرایی در کادر فنی تیم ملی، بیان کرد: کتیرایی یکی از عنوان‌داران کاراته ایران است و سال گذشته هم در کادر فنی بود و امسال نیز از توان وی استفاده می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه، گفت: حضور در انتخابات یک وظیفه است و ما نیز حتما در آن شرکت می‌کنیم تا به فرد اصلح، راهی دهیم، فردی که به ملت خدمت کند. شهید جمهور به ما یاد داد، کنار مردم بودن می‌تواند مشکلات را برطرف کند. به همین خاطر رای می‌دهیم تا فردی انتخاب شود که مردم را از خودش بداند.

سرمربی تیم ملی کاراته، ادامه داد: مردم ایران همیشه کنار هم هستند و ثابت کرده‌اند در تصمیم‌گیری‌های اصلی کشور، در یک صف قرار می‌گیرند.

نظر شما