شناسهٔ خبر: 67229973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید پلیمر راهبردی EPDM در دستور کار پتروشیمی بندرامام

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام گفت: این شرکت اجرای پروژه EPDM (اتیلن پروپیلن دی مونومر) را به‌عنوان پلیمری راهبردی برای متنوع‌سازی سبد محصولات پتروشیمی کشور در دستور کار دارد.

صاحب‌خبر -

تولید پلیمر راهبردی EPDM در دستور کار پتروشیمی بندرامام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سپهدار انصاری‌نیک در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی اصفهان‌پلاست با هدف آشنایی با شرکت‌های پایین‌دستی و نیاز آنها بیان کرد: سالانه در کل کشور حدود ۲ میلیون تن پلی‌اتیلن، حدود ۶۰۰ هزار تن پلی‌استر و حدود ۶۰۰ هزار تن پی‌وی‌سی تولید می‌شود.

وی افزود: حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیز پلی‌پروپیلن در گرید‌های متنوع تولید می‌شود که با طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام، ظرفیت تولید این محصول در کشور به بیش از ۳ میلیون تن خواهد رسید که رکورد بسیار بالایی خواهد بود و جایگاه ایران را در جامعه جهانی ارتقا خواهد داد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام، طرح‌های توسعه این شرکت را همسو با ارتقای جایگاه جهانی کشور و صنایع پایین‌دستی و وابسته اعلام کرد و یادآور شد: به‌دنبال این هستیم که ۶۰۰ هزار تن پی‌وی‌سی را در دو خط ۳۰۰ هزار تنی در پتروشیمی بندرامام توسعه دهیم که با افزایش تولید این محصول در کشور، جایگاه جهانی ایران ارتقا خواهد یافت. سه تا چهار سال آینده حدود ۹۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید پی‌وی‌سی کشور اضافه خواهد شد.

انصاری‌نیک با اشاره به اینکه EPDM و ECH Epoxy Resin از پلیمر‌هایی هستند که در ایران تولید نمی‌شوند و طرح‌هایی برای تولید این محصولات در چند سال گذشته مجوز گرفتند که تاکنون به سرانجام نرسیده‌اند، اعلام کرد: پتروشیمی بندرامام پروژه EPDM را در دستور کار دارد و امیدواریم بتوانیم این پلیمر بسیار راهبردی را به محصولات پتروشیمی بندرامام اضافه کنیم.

نظر شما