شناسهٔ خبر: 65049546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلوگیری از ورود ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین غیراستاندارد به خوزستان

مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: از ترخیص ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین وارداتی مغایر با استاندارد در خوزستان جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

جلوگیری از ورود ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین غیراستاندارد به خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه امسال ۷۱۰ میلیون لیتر بنزین وارداتی از مرز‌های استان وارد کشور شد گفت: ترخیص ۲۵۰ میلیون لیتر به دلیل مغایرت با استاندارد، مورد موافقت قرار نگرفت.

علی داوودی بیان کرد: با همراهی دادگستری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نواقص این محموله بر اساس قوانین استاندارد برطرف شد.

وی گفت: ۷۰ میلیون لیتر از این محموله بنزین به کشور مبدا مرجوع شد و باقی محموله بعد از تایید انطابق با استاندارد ترخیص شد.

داوودی افزود: امنیت و سلامت مردم در اولویت اقدامات اداره کل استاندارد است و با همراهی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان نظارت بسیار خوبی بر محموله وارداتی از مرز‌های استان در حال انجام است.

بنزین پالایشگاه آبادان در انتظار دریافت گواهی استاندارد

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: بنزین تولیدی در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) استان دارای گواهی استاندارد است.

وی افزود: بنزین تولیدی در پالایشگاه آبادان گواهی استاندارد ندارد که این موضوع با همکاری دادستانی استان تا زمان دریافت شاخصه‌ها و گواهی استان پیگیری می‌شود.

داوودی اظهار کرد: نقدی که مدیران این شرکت به این موضوع دارند تحریم‌ها و موانعی است که برای خرید تجهیزات وجود دارد و استاندارد اجباری را مشمول بنزین نمی‌دانند.

مدیر کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: با این وجود اقدامات لازم و نامه نگاری‌ها برای دریافت گواهی استاندارد توسط این شرکت همچنان ادامه دارد.

مدیر کل استاندارد خوزستان با اشاره به اینکه کم‌فروشی در شیرینی فروشی‌ها به طور جدی پیگیری می‌شود ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید ملی استاندارد شیرینی فروشی‌ها نباید وزن جعبه را در هنگام فروش محاسبه کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام نوعی کم‌فروشی محسوب می‌شود افزود: طی بازرسی‌های انجام شده ۵۰ شیرینی فروش در استان در هنگام فروش کالا وزن جعبه را محاسبه می‌کردند که به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

داوودی گفت: بر اساس برآورد انجام شده ۶ هزار کیلوگرم شیرینی از سوی این تعداد شیرینی فروش، کم فروشی شده است.

حذف محاسبه وزن جعبه در فروش شیرینی از سال گذشته از سوی سازمان استاندارد ابلاغ شده و انجام این کار به عنوان تخلف کم‌فروشی محسوب می‌شود.

مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه این موضوع به طور جدی در دست پیگیری است اظهار کرد: اتحادیه شیرنی فروشی‌های استان نیز این دستورالعمل را که از سال گذشته عملیاتی شده با عنوان خالص فروشی به صاحبان اصناف ابلاغ کرده است.

تدوین و تجدید ۳۵ استاندارد ملی در خوزستان

داوودی در ادامه سخنان خود از تدوین و تجدید ۳۵ استاندارد ملی توسط کارشناسان این اداره کل خبرداد و افزود: این رقم تا پایان امسال به ۶۰ مورد نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طی سال جاری ۸۰ پروانه استاندارد در استان صادر و ۱۵۰ پروانه نیز تمدید شد.

توقیف ۶۰ ترازوی غیر استاندارد در خوزستان

داوودی با اشاره به اینکه یکی از موارد مقابله با کم‌فروشی در استان بررسی اندازه گیری ترازو‌ها است گفت: طی بازرسی‌های انجام شده در استان ۶۰ ترازوی غیراستاندارد در استان توقیف شد.

مدیر کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: اغلب ترازو‌های غیراستاندارد از وانت بار‌هایی که کنار جاده اقدام به فروش کالا می‌کنند جمع‌آوری شده است.

داوودی در ادامه با اشاره به بازرسی عیار طلای عرضه شده در بازار و کارگاه‌های تولیدی استان تصریح کرد: ۸۰ درصد آزمون‌های انجام شده منطبق با استاندارد بوده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و نوروز بازرسی از بازار و مکان‌هایی که ارائه خدمات به مردم دارند تشدید می‌شود.

نظر شما