شناسهٔ خبر: 67228508 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده مجلس دوازدهم تحقق رویای خاموشی گازهای فلر را وعده داد: سال 1404پایان فلرسوزی در کشور است

نماینده مجلس دوازدهم: مسیر توسعه و تثبیت ظرفیت گازی کشور از محل فشارافزایی و همچنین جلوگیری از هدررفت گاز و افزایش بهره‌وری در تولید در دولت سیزدهم طی شده است.با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در دولت شهید رئیسی، سال 1404پایان فلرسوزی در کشور است.

صاحب‌خبر -

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با اقدامات دولت در جلوگیری از هدررفت انرژی، گفت: دولت شهید رئیسی در بحث مهار فلرها و پیشگیری از هدررفت انرژی و گاز، قراردادهای خوبی منعقد کردند و چندین پالایشگاه از جمله «مارون» بحث مهار فلرها را اقدام کردند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که معاون وزیر ارائه دادند این بود که 1404 پایان فلرهای پارس جنوبی است که خبر خوبی برای منطقه جنوب کشور و برای کمیسیون انرژی می باشد. 

احمدی نماینده مردم جم، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ادامه راه شهید رئیسی در حوزه نفت و گاز در دولت های بعدی، گفت: امیدواریم این تفاهم نامه هایی که در دولت سیزدهم منعقد شده در دولت های بعدی هم پیگیری شود. یکی از اقدامات ما هم در کمیسیون انرژی، نظارت مستمر بر روند اجرای قراردادهایی است که منعقد شده و تفاهم نامه های آن نوشته شده است. بنابراین به صورت تقویم زمانی از وزارت خانه ها می خواهیم که اقداماتی که انجام دادند را ارائه دهند. 

وی با اشاره به فشار افزایی در حوزه انرژی، گفت: اگر مساله فشار افزایی اتفاق نمی افتاد شاید چند سال آینده در بحث تولید انرژی با مشکلاتی مواجه می شدیم و اگر این فشار افزایی که قرارداد آن منعقد شده و بنا است روی سکوها انجام شود، عملی شود آینده خوبی در بحث انرژی خواهیم داشت.

احمدی افزود: هر چند ناترازی ما از 10 سال گذشته آغاز شد به طوری که 4 درصد تولید داشتیم و 4 و نیم درصد مصرف می کردیم؛ بنابراین باید برای بهینه سازی مصرف هم اقدامات بزرگی انجام دهیم و مجلس دوازدهم به همراه دولت، روی بحث بهینه سازی مصرف اعم از خانگی و صنعت و نیروگاه ها سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

وی در پایان گفت: مسیر توسعه و تثبیت ظرفیت گازی کشور از محل فشارافزایی و همچنین جلوگیری از هدررفت گاز و افزایش بهره‌وری در تولید در دولت سیزدهم طی شده است و سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در این زمینه برای حل ناترازی گازی و همچنین توسعه تجارت گاز به انجام رسیده است. با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در دولت شهید رئیسی، سال 1404پایان فلرسوزی در کشور است.

نظر شما