شناسهٔ خبر: 67260225 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۱۳ درصدی صدور بارنامه در استان قزوین

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۱۸۴ هزار بارنامه سال جدید صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

علیرضا معیری پور معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: سال گذشته ۱۶۳ هزار بارنامه در استان قزوین صادر شد که امسال با رشد چشمگیری همراه بود.

وی افزود: سال گذشته ۲ میلیون و ۴۷۰ تن کالا در استان حمل شد که این عدد در سه ماهه سال جدید به ۲ میلیون و ۷۵۰ تن کالا رسیده و افزایش ۱۱ درصدی دارد.

معیری پور ادامه داد: کشف تناژ اضافه بار بر اساس ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از جمله وظایف پلیس راه بوده، اما در راستای همکاری‌های مشترک، گشت‌هایی برای این منظور راه اندازی کردیم.

وی اضافه کرد: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند کمک کرد تا ناوگان‌هایی را که از قوانین حمل و نقل تمکین نمی‌کنند، شناسایی و بار آن‌ها تحت سوابق بارنامه حمل شود.

به گفته این مسئول، قزوین یکی از قطب‌های مهم تولید کالا در کشور و جزو استان‌های صنعتی محسوب می‌شود و به همین دلیل وجود آزادراه و بزرگراه ها، جاده‌های ترانزیتی و خطوط ریلی، اهمیت صنعت حمل و نقل کالا در قزوین را دوچندان می‌کند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: خطوط ریلی و جاده‌ای استان قزوین یکی از قدیمی‌ترین خطوط کشور محسوب می‌شود و تنها مسیر ارتباطی جنوب و مرکز را به شمال و شمال غرب کشور متصل می‌کند.

نظر شما