شناسهٔ خبر: 67260145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون وزیر صمت خبر داد؛

یک میلیارد و 500 میلیون قطعه لوازم خودرو شناسه اختصاصی دارد شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد که یک میلیارد و 500 میلیون قطعه لوازم یدکی خودرو تولیدی در کشور دارای شناسه‌ اختصاصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، روز سه‌شنبه در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سالن همایش استانداری سمنان اظهار کرد: ۶۳ میلیون قطعه لوازم خانگی در کشور شناسه‌دار است و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه تولیدی در کشور شناسه‌ اختصاصی دارد و این راهبرد در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی موثر است.

وی ادامه داد: ضمانت کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتری از جمله مفاهیم مورد تاکید در دولت سیزدهم در حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و اکنون این مولفه‌ها به عنوان محور رونق تولید مدنظر تولیدکنندگان است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان یک قانون است و اجرای این قانون چرخه تولید را تقویت می‌کند و افزایش ضمانت کالا به ۲۴ ماه از جمله تلاش‌ها در این زمینه محسوب می شود.

واردات کالای دست دوم با ارز دولتی ضربه به تولید داخلی است

وی با اشاره به درخواست برخی افراد به واردات کالاهای دست دوم با ارز دولتی، بیان کرد: تحقق این درخواست ضربه به رونق تولید و تضییع حقوق مصرف کنندگان بود، اما دولت سیزدهم با انحصارگرایی مقابله کرد و تمرکز بر رونق تولید داخلی دارد.

برادران صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: حقوق مصرف کنندگان گره خورده به حقوق تولیدکنندگان است و شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بر رویکرد حمایت از تولید داخل و حفظ حقوق مصرف کننده تاکید داشت.

وی تاکید کرد: برخی به بهانه‌های مختلف، با طرح شناسه رهگیری و یا پیگیری اصالت گارانتی کالا به دنبال آشفتگی بازار بودند، اما امروز در دولت سیزدهم تولید افزایش و حقوق مصرف کننده لحاظ شده است.

احیا چهار هزار و ۱۱۸ کارخانه و ضرورت بومی‌سازی و عمق‌بخشی به تولید

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: چهار هزار و ۱۱۸ واحد تولیدی راکد در بخش صنعت در دولت سیزدهم احیا شد و انتظار می‌رود بومی‌سازی و عمق‌بخشی به تولید بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گفته وی، با اقدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم تورم تولیدکننده به کمتر از ۲۷ درصد در ۱۴۰۳ رسیده است.

برپایه این گزارش، ۲۳ واحد تولیدی استان سمنان در همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان موفق به کسب گواهینامه و با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تجلیل شدند. سمنان بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما