شناسهٔ خبر: 67249098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر صمت:

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه لوازم خودرو شناسه اختصاصی دارد

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه لوازم یدکی خودرو تولیدی در کشور دارای شناسه‌ اختصاصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران روز سه‌شنبه در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سالن همایش استانداری سمنان افزود: ۶۳ میلیون قطعه لوازم خانگی در کشور شناسه‌دار است و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه تولیدی در کشور شناسه‌ اختصاصی دارد و این راهبرد در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی موثر است.

وی ادامه داد: ضمانت کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتری از جمله مفاهیم مورد تاکید در دولت سیزدهم در حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و اکنون این مولفه‌ها به عنوان محور رونق تولید مدنظر تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان یک قانون است و اجرای این قانون چرخه تولید را تقویت می‌کند و افزایش ضمانت کالا به ۲۴ ماه از جمله تلاش‌ها در این زمینه محسوب می شود.

برادران با اشاره به درخواست برخی افراد به واردات کالاهای دست دوم با ارز دولتی، بیان کرد: تحقق این درخواست ضربه به رونق تولید و تضییع حقوق مصرف کنندگان بود، اما دولت سیزدهم با انحصارگرایی مقابله کرد و تمرکز بر رونق تولید داخلی دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حقوق مصرف کنندگان گره خورده به حقوق تولیدکنندگان است و شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بر رویکرد حمایت از تولید داخل و حفظ حقوق مصرف کننده تاکید داشت.

وی اضافه کرد: برخی به بهانه‌های مختلف، با طرح شناسه رهگیری و یا پیگیری اصالت گارانتی کالا به دنبال آشفتگی بازار بودند، اما امروز در دولت سیزدهم تولید افزایش و حقوق مصرف کننده لحاظ شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۱۱۸ واحد تولیدی راکد در بخش صنعت در دولت سیزدهم احیا شد و انتظار می‌رود بومی‌سازی و عمق‌بخشی به تولید بیش از پیش مورد توجه باشد.

معاون وزیر صمت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه لوازم خودرو شناسه اختصاصی دارد

به گفته برادران، با اقدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم تورم تولیدکننده به کمتر از ۲۷ درصد در ۱۴۰۳ رسیده است.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سمنان گفت: اهمیت صادرات محوربودن محصول و برخورداری از نشانه‌های استاندارد از دیگر معیارهای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان بود.

نظر شما