شناسهٔ خبر: 67228484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماز عید قربان در مساجد کردستان اقامه شد

نماز عید قربان امروز همزمان با سراسر کشور، با حضور مردم در مساجد شهرها و روستاهای استان کردستان اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، نماز عید قربان امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم خرداد_ همزمان با سراسر کشور با حضور مؤمن مردم استان در مساجد سراسر استان کردستان اقامه شد.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج پیش از برگزاری نماز عید قربان طی سخنانی، عید قربان را از بزرگترین اعیاد مسلمانان دانست و آن را نمادی از تسلیم بودن انسان‌ها در برابر خداوند و بندگی او عنوان کرد.

وی افزود: مردم مؤمن استان امروز در مناطق مختلف نماز عید قربان را اقامه می‌کنند تا شکرگزار نعمات خداوند باشند.

امام جمعه سنندج یکی از سنت‌های زیبای این روز را دستگیری از فقرا دانست و خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و یاری فقرا از جلوه‌های زیبای این عید است و کسی که در راه خدا قربانی می‌کند، اجر بزرگی نزد پروردگار دارد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه خداوند بر قربانی کردن به عنوان یک سنت حسنه تاکید می‌کند، افزود: کسانی که در این روز قربانی کنند و گوشت آن را بین نیازمندان تقسیم می‌کنند جایگاه والایی نزد پروردگار دارند.

وی در ادامه به وضعیت کنونی سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: شاهد بزرگترین جنایت توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین غزه هستیم که تاکنون حدود ۴۰ هزار زن، مرد و کودک در این سرزمین به شهادت رسیده‌اند.

امام جمعه سنندج ضمن تاکید بر حفظ انسجام و یکدلی بین مسلمانان، اضافه کرد: حج بزرگترین کنگره وحدت بخش مسلمانان است و امروز جامعه اسلامی باید بیش از هر زمانی برای تقویت وحدت بکوشد.

ماموستا مختار فرجی از روحانیون اهل سنت و امام جماعت عید سعید قربان نیز در این مراسم اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین حجاج در آئین حج نیست، چراکه همه خالصانه به درگاه پروردگار عبادت کرده و خانه خدا را طواف می‌کنند.

وی تاکید کرد: حضور در سرزمین وحی فرصتی ارزشمند برای تقرب به پروردگار است که حجاج باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببرند.

به گزارش ایمنا، علاوه بر شهر سنندج، امروز در سایر شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان کردستان نماز عید قربان اقامه شد.

نظر شما