شناسهٔ خبر: 67225875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور مردم مومن سهر سنندج؛

نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اقامه شد

سنندج_ همزمان با سایر نقاط کشور نماز عید قربان با حضور مردم مؤمن شهر سنندج همزمان با سایر نقاط استان در مسجد جامع سنندج اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه سنندج صبح دوشنبه پیش از برگزاری نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: عید قربان از بزرگترین اعیاد مسلمین است که نمادی از تسلیت انسان‌ها در برابر پرورگار و بندگی است.

ماموستا فایق رستمی با اشاره به اینکه عید قربان مهمترین مناسبت در دین مبین اسلام محسوب می‌شود، افزود: امروز مردم دیندار مناطق مختلف کردستان همزمان با کشور اقامه نماز عید قربان را در مساجد، مصلی‌ها و حسینیه‌ها بجای می‌آوردند تا شاگر نعمات و الطاف پروردگار باشند.

وی یکی از آئین‌های مهم مردم در این روز را کمک به نیازمندان دانست و بیان کرد: کمک به فقرا و تقسیم شادی‌های عید قربان با نیازمندان از زیبایی‌های این عید بزرگ است و کسی که در راه خدا قربانی می‌کند، اجر بزرگی نزدخداوند متعال دارد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: خداوند متعال بر قربلانی کردن به عنوان یک سنت حسنه تاکید دارد و افرادی که می‌توانند در این روز قربانی کنند با تقسیم گوشت قربانی بین نیازمندان و کمک به آنها جایگاه والایی نزد پروردگار دارند.

ماموستا رستمی یادآور شد: این روزها شاهد بزرگترین جنایت توسط رژیم صهیونیستی در غزه هستیم و تاکنون حدود ۴۰ هزار زن، مرد و کودک به شهادت رسیده‌اند.

وی خواستار حفظ انسجام و یکدلی بین مسلمانان شد و یادآور شد: حج نماد اتحاد و انسجام است و امروز جامعه اسلامی باید بیش از هر زمان دیگری این آئین معنوی را الگوی خود بداند و برای تقویت وحدت بکوشد.

ماموستا مختار فرجی از روحانیون اهل سنت و امام جماعت عید سعید قربان نیز در این مرسم تاکید کرد: در آئین معنوی حج، هیچ تفاوتی بین حجاج نیست چراکه همه یکرنگ و یکدست به درگاه پروردگار عبادت و خانه خدا را طواف می‌کنند.

وی حضور در سرزمین وحی را فرصتی ارزشمند برای تقرب به پروردگار دانست ویادآور شد: حجاج باید از این فرصت ارزشمند استفاده ببرند.

نظر شما