شناسهٔ خبر: 67331442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از نزاع خونین خانوادگی تا کشف کلاهبرداری ۵۳ میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است اخباری نظیر نزاع خونین خانوادگی، کلاهبرداری ۵۳ میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو، کلاهبرداری ۲۱۰ میلیاردی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

در اطلاعیه امروز، ۳ تیرماه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس آمده است که روز گذشته ماموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از مرگ ۴ نفر از اعضای یک خانواده مطلع و پس از بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مادر ۲۵ ساله و ۳ فرزند دخترش توسط شوهرش به قتل رسیده است.

این اطلاعیه می‌افزاید، قاتل متواری و تلاش برای دستگیری وی با جدیت ادامه دارد.

کلاهبرداری ۵۳ میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری فردی خبر داد که با وعده فروش حواله خودرو اقدام به کلاهبرداری ۵۳ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بود.

علیرضا نوشاد، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: با شکایت تعدادی از شهروندان دارابی در خصوص کلاهبرداری میلیاردی از آنان توسط فردی سودجو، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورین پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی ماموران انتظامی مشخص شد که فردی با وعده‌های دروغین مبنی بر فروش حواله خودروهای داخلی و خارجی و دریافت سود مشارکت با سوء استفاده از اعتماد مال باختگان اقدام به اخذ وجوه خریداران خودرو کرده و با عدم ارائه حواله خودروها، مبالغ کلانی را کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و ضمن هماهنگی قضایی، متهم را شناسایی و طی عملیاتی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه با دعوت از سایر مالباختگان مشخص شد که متهم تاکنون ۵۳ میلیارد ریال از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، گفت: فرد دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

نوشاد به شهروندان نیز توصیه کرد که به پیشنهادهای اغوا کننده و غیر معقول افراد کلاهبردار توجهی نکرده و در مواجهه با اینگونه موارد، سریعا پلیس را در جریان موضوع قرار دهند.

کلاهبرداری ۲۱۰ میلیاردی به بهانه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری خانمی جوان که با شگردهای مختلف قربانی‌های خود را به بهانه خرید لوازم‌های آرایشی و بهداشتی فریب داده بود و از آن‌ها مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

امیر حسین سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه خرید وسایل و لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق فضای مجازی، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد از طریق فضای مجازی با شخصی که خود را وارد کننده مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی معرفی کرده بود آشنا و وی برای جلب اعتماد من در ابتدا اقدام به ارسال سفارشات در کمترین زمان با بهترین کیفیت‌ها می‌کرد و پس از مدتی و دریافت مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال برای سفارشات بیشتر، دیگر جوابگوی تماس‌ها و پیام‌های من نبود.

رییس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهم برای ناشناس ماندن از حساب‌های بانکی اقوام و آشنایان خود استفاده می نمود، گفت: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم از ۸ نفر دیگر در شهر شیراز با همین شگرد کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول گفت: با اقدامات فنی، شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم که خانمی جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی تیمی از افسران این پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به استان اصفهان مراجعه و وی را دستگیر کردند.

سلیمانی بیان کرد: این خانم جوان تا کنون اقرار به کلاهبرداری از ۱۹ نفر به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال کرده‌ که با بررسی‌های کارشناسان این پلیس از گوشی‌های همراه و حساب‌های بانکی در اختیار متهم، تعداد شکات و مبلغ کلاهبرداری بیش از این تعداد است که تحقیقات همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا فارس فارس با بیان اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین در فضای مجازی را نخورند، از هموطنان درخواست کرد: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.fata.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظر شما