شناسهٔ خبر: 67227390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مشارکت حداکثری در انتخابات تکمیل تشییع شهدای خدمت است

امام جمعه موقت تهران مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را برای اقتدار نظام بسیار مهم دانست و گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب در انتخابات رعایت اخلاق، انصاف و ادب است. امام جمعه موقت تهران مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را برای اقتدار نظام بسیار مهم دانست و گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب در انتخابات رعایت اخلاق، انصاف و ادب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام حاجی علی اکبری روز دوشنبه پس از اقامه نماز عیدسعید قربان در دانشگاه تهران گفت: در عید سعید قربان همه از زبان اولیاء خواستید که بدی‌ها از شما‌ها و ما دور باشد و بسیار برای لطف و رحمت الهی امید داریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: امید داریم به عیدسعیدغدیر برسیم که بزرگترین عید اسلامی است و اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) خواهد بود و جامعه اسلامی تلاش خواهد کرد خودش را به مقام آن حضرت نزدیک و نزدیک‌تر کند.

وی با بیان اینکه بعد از شناخت خداوند ضروری است که انسان در مسیر نزدیک شدن به خداوند حرکت کند، یادآور شد: حضرت ابراهیم (س) در چنین روزی سربلند از امتحان الهی بیرون آمد. چرا که حضرت به پسرش اسماعیل گفت امر شده به دستور خداوند تو را ذبح کنم. به رغم تسلیم اسماعیل، اما در میدان عمل جبرائیل امین نازل شد و پیام رساند که ابراهیم کافی است. خوب عمل کردی.

خطیب نمازعیدسعیدقربان افزود: امسال هم یک ابراهیم از دست دادیم و آقای رئیسی ما هم مقید به نماز عید قربان و نماز جمعه بود و انشاءالله خداوند به کرامات ایشان بیفزاید.


امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عید قربان با تشریح دو موضوع ملی و بین المللی تصریح کرد: به رغم شهادت رئیس جمهور عزیز و همراهان گرامی ایشان، مردم ایران اسلامی توانایی تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها را دارند و آن سوگ بزرگ را به یک حماسه بزرگ اقتدار در کشور تبدیل کردند.

مشارکت در انتخابات آبروی ملی کشور را ارتقاء خواهد داد و عزت و انسجام ملی را تقویت و دست دولت را برای انجام خدمت باز خواهد کردوی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، آزمونی دیگر برای ملت ایران است، یادآور شد: مقدمات انتخابات با تلاش وزارت کشور، شورای نگهبان و سایر دستگاه‌ها به سرعت فراهم شد که جای قدردانی دارد و مسیر تبلیغات در حال انجام است و ۸ تیرماه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، روز تکمیل حماسه حضور ملت عزیز در تشییع شهدای خدمت است.

حاجی علی اکبری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره مشارکت قوی، جدی و حداکثری مردم در انتخابات گفت: این مشارکت آبروی ملی کشور را ارتقاء خواهد داد و عزت و انسجام ملی را تقویت و دست دولت را برای انجام خدمت باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید ویژگی‌های رئیس جمهور شهید را دارا باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید از نظر فکری، توسل، عزم و اراده، قدرت تصمیم گیری، تدبیر، روحیه و نشاط، اجرا و جسمی قوی باشد و از صفات امین بودن، تقوا، متعهد به امام و جامعه مسلمین هم برخوردار باشد و آقای رئیسی، همه این ویژگی‌ها را داشت.

خطیب نماز عید سعید قربان اضافه کرد: رئیس جمهور آینده با برخورداری از این ویژگی‌ها می‌تواند کشور را در مسیر ایران قوی تحت هدایت رهبرعزیز و امام مسلمین به پیش ببرد.

حاج علی اکبری انتخاب رئیس جمهور آینده با رای بالا را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: این روز‌ها برای نامز‌های انتخابات در ایام تبلیغات به ویژه در مناظره‌ها، هواداران آنها و عموم مردم روز‌های آزمون است که چگونه رفتار می‌کنند. همچنین توصیه رهبر معظم انقلاب به این موضوع، رعایت اخلاق، انصاف و ادب در جریان انتخابات است.


وی با اشاره به غزه و فلسطین به عنوان مساله مسلمین جهان گفت: حج نماد جمال و جلال امت است که جلال آن حرکت به پیرامون کعبه است و جلال آن در رمی جمرات و سنگ زدن به نماد شیطان متجلی است.

حاجی علی اکبری با بیان اینکه امت اسلامی همیشه دشمن شناس است، اظهار داشت: امت اسلامی در مقابله با دشمن کوتاه نمی‌آید و زمانی حج صورت می‌گیرد که برائت از مشرکین در آن باشد. پیام رهبر معظم انقلاب هم همیشه این بوده که باید یاد و نام مردم مظلوم فلسطین که سطح مقاومت را ارتقاء بخشیدند، گرامی داشته شود.

خطیب نماز عیدسعید قربان اضافه کرد: برائت از مشرکان که در صدر آن آمریکای جهان خوار و رژیم صهیونیستی خبیث و پلید است باید در امتداد حج برنامه ریزی شود. به عبارتی برائت از مشرکان فقط مختص یک روز نیست و باید همیشه این نشانه برافراشته شود.

وی مردم یمن را در برائت از مشرکان الگوی بی نظیری عنوان و خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی هم در نماز جمعه هر هفته اعلام برآئت از مشرکان انجام می‌شود ولی کافی نیست و باید در همه برنامه‌ها و جمعه‌ها فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طنین انداز شود.

نظر شما