شناسهٔ خبر: 67228014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز عید قربان:

مشارکت حداکثری در انتخابات انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، انسجام و قدرت ملی را افزایش خواهد داد. همچنین رئیس جمهور آینده باید به مانند رئیس جمهور شهید از نظر عزم، اراده و تدبیر قوی باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدجواد حاجی علی اکبری روز دوشنبه (۲۸ خردادماه) پس از اقامه نماز عید سعید قربان در دانشگاه تهران در خطبه‌های این نماز، گفت: در عید سعید قربان همه از زبان اولیا خواستید که بدی‌ها از شماها و ما دور باشد و بسیار به لطف و رحمت الهی امید داریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور افزود: امید داریم به عید سعید غدیر برسیم که بزرگترین عید اسلامی است و اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) خواهد بود و جامعه اسلامی تلاش خواهد کرد خودش را به مقام آن حضرت نزدیک و نزدیک تر کند.

وی با بیان اینکه بعد از شناخت خداوند ضروری است که انسان در مسیر نزدیک شدن به خداوند حرکت کند، یادآور شد: حضرت ابراهیم (س) در چنین روزی سربلند از امتحان الهی بیرون آمد. چرا که حضرت به پسرش اسماعیل گفت امر شده به دستور خداوند تو را ذبح کنم. به رغم تسلیم اسماعیل اما در میدان عمل جبرائیل امین نازل شد و پیام رساند که ابراهیم کافی است، خوب عمل کردی.

خطیب نماز عید سعید قربان افزود: امسال هم یک ابراهیم از دست دادیم و آقای رئیسی ما هم مقید به نماز عید قربان و نماز جمعه بود و انشاالله خداوند به کرامات ایشان بیفزاید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور در خطبه دوم نماز عید قربان تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در تشییع رئیس جمهوری شهید آن عظمت و شکوه را نشان دادند و امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیر ماه، تکمیل تشییع شهدای خدمت است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری انسجام ملی و قدرت ملی کشور را افزایش خواهد داد. همچنین رئیس جمهور آینده باید به مانند رئیس جمهور شهید از نظر عزم و اراده، فکری، تدبیر، اجرا و جسمی قوی باشد و از همه مهم‌تر امین، متعهد به امام باشد و در حقوق جامعه مسلمین هم این امانت داری و امین بودن را رعایت کند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آینده با رأی بالا انتخاب شود بسیار اهمیت دارد و توصیه رهبر معظم انقلاب رعایت اخلاق، انصاف و ادب در جریان انتخابات است.

نظر شما