شناسهٔ خبر: 67232872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

توصیه‌های انتخاباتی حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز عید قربان

خبرگزاری ایسنا

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت بالا در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما امروز به یک رییس جمهور امین و قوی با رای بالا نیاز داریم، ملت با بصیرت باید کسی را انتخاب کنند که ایران قوی را بسازد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

نماز عید قربان با استقبال از سوی نمازگزاران تهرانی همراه بود و صفوف علاوه بر محل مسقف نماز جمعه تهران، در حیات‌های اطراف نیز ادامه داشت.

از نکات مهم نماز روز عید قربان، حضور دختران و پسران نوجوان زیادی بود که در میان نمازگزاران به چشم می‌آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری -رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور- پس از پایان نماز در خطبه اول نماز عید قربان با دعوت همه نمازگذاران به تقوا الهی اظهار کرد: رعایت تقوای الهی را به همگان سفارش می‌کنم، ملاحظه فرمودید در متن آیات مربوط به حج این توصیه به تقوا زیاد آمده است، در آنجا سخن از زاد و توشه است و همه ما یک روز مسافر سفر ابدی هستیم و مسافر هم باید برای سفر خود توشه همراه کند، آن هم برای سفر ابدیت که سفری پر فراز و نشیب است.

وی ادامه داد: در سفر ابدیت خدا سوال می‌کند که چه چیزی آماده کرده‌اید و قرآن نیر در این راستا می‌فرماید «فقط با خود تقوا بیاورید» و هرکسی سعی کرد زندگی خود را با رضای الهی همراه کند این تقوا توشه الهی او خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور در ادامه یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرمایند «خودتان را به تقوا مجهز و پشتیبانی کنید، زیرا سفر سخت ابدیت را در پیش دارید»، انسان با تقوا می‌تواند دنیا و سپس آخرت خود را آباد کند، امام علی (ع) وقتی از جنگ صفین باز می‌گشت بر سر مزار کشته‌شدگان و مردگان ایستاد و از قول ساکنان کوفه به آن‌هایی که در برزخ بودند یادآوری کرد کسانی که با شما زندگی می‌کردند امروز با دیگران زندگی می‌کنند، اموال‌تان دست دیگران است و زندگی‌ها در جریان است، اما شما در برزخ چه کردید. سپس خودشان پاسخ دادند اگر به این مردگان اجازه داده می‌شد به ما صحبت کنند می‌گفتند فقط به فکر «تقوا» باشید.

تبریک به حجاج بیت‌الله الحرام

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به سفر معنوی حج تاکید کرد: حجاج بیت‌الله الحرام اعمال شان به نقطه مهم و حساسی رسیده است و حالا حاجی شدند و امید است بر همه آن‌ها مبارک باشد، همچنین عید سعید قربان بر حجاج و امت اسلامی و رهبر معظم انقلاب مبارک باشد و از امام زمان (عج) صاحب امروز و تمام روز‌ها ضمن عرض تبریک؛ توقع عیدی داریم.

وی افزود: اگر امروز در نماز عید قربان جمع شده‌ایم به خاطر این است که چشم امید به لطف و کرم خداوند داریم. در این روز در نماز خود همه خیرات دنیوی و آخرتی را خواسته‌اید و درخواست کردید خدایا ما را از شر بدی‌ها دور کنید. این خواسته را هم از زبان انبیا و اولیاء الهی خواسته‌ایم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور در ادامه نمازگذاران را توصیه به خواندن دعا ۴۸صحیفه سجادیه کرد و گفت: جامعه اسلامی باید از نظر اخلاقی، سیاسی و اجتماعی خود را به اخلاق علوی نزدیک کند. ما تازه عید عرفه را پشت سرگذاشتیم که عید معرفت الله است و به عید قربان پای گذاشتیم که به قول امام راحل عید لقاءالله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری ابراز کرد: انسان در این روز باید دل از دنیا بکند و خود را به حضرت حق نزدیک کند. حضرت ابراهیم (ع) در چنین روزی در یک امتحان بزرگ سربلند بیرون آمد. ابراهیم (ع) بعد از مدت‌ها اسماعیل را بزرگ کرد، اما در این روز به پسر خود گفت من خواب دیدم که پسرم باید تو را ذبح کنم، نظر شما چیست و اسماعیل (ع) بی‌درنگ گفت پدر من صبورم و بی‌معطلی فرمان خدا را پیاده کنید.

وی ادامه داد: وقتی این پدر و پسر تسلیم امر الهی شدند رودروی هم نشستند و زمانی که ابراهیم (ع) چاقو تیز را بلند کرد تا اسماعیل (ع) را ذبح کند، جبرئیل دست او را گرفت و گفت ابراهیم از این آزمایش الهی موفق بیرون آمدید و آنجا به او وعده ذبح عظیم را داد. در آن لحظه‌ای که چاقوی ابراهیم بر گردن اسماعیل رفت. نفس زمان به تپش افتاده بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور تصریح کرد:، اما در روزی در زمین‌کربلا پدری هم به پسر خود گفت که ذبح عظیمی در راه است و همه در این مسیر کشته خواهیم شد و وقتی پسر به میدان رفت و غبار جنگ نشست؛ دیدند که حسین (ع) صورت بر روی صورت علی اکبر (ع) گذاشته است و آنجا هم نفس زمان به تپش افتاد. پس در همه مناسبت‌ها و اعیاد با توسل به امام حسین (ع) به مقاصد اصلی می‌رسید. امید است خداوند شهیدان را از خانواده شهدا قبول کند که راه ابراهیم (ع) و حسین (ع) را طی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در ادامه با اشاره به شهدای خدمت خاطرنشان کرد: البته ما امسال یک ابراهیم هم دادیم، آقای رئیسی عزیز ما مقید به فضایل نماز جمعه و عید قربان بود و امید است خداند بر درجات این شهید و همراهانشان بیافزاید و بهترین پاداش‌ها را بر آن‌ها واصل کند.

اخلاق انتخاباتی فراموش نشود

وی در خطبه دوم خود در ابتدا یادی از شهدای این مرز و بوم به ویژه شهید چمران کرد و گفت: ما امروز دو مساله پیش‌رو داریم که اولی مساله ملی و داخلی ما یعنی انتخابات و دیگری مساله بین‌المللی یعنی فلسطین است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور اظهار کرد: باتوجه به شهادت شهید رئیسی ما شاهد تبدیل فناوری تهدید‌ها به فرصت‌ها بودیم و از آن سوگ بزرگ به سمت یک حماسه جدید در حال حرکت هستیم. البته در معرض یک آزمایش و آزمون جدید یعنی انتخابات هستیم که مقدمات آن سریعا فراهم شده است و از این رو از شورای نگهبان، وزارت کشور و دولت بسیار تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری بیان کرد: در حال حاضر مسیر تبلیغات کاندید‌ها درحال انجام است و ۸تیر روز تکمیل حماسه بزرگ شهدای خدمت خواهد بود. دو مطالبه رهبر معظم انقلاب در انتخابات فراموش نشود، ابتدا اینکه مشارکت قوی و حداکثری یک نیاز است، زیرا این مشارکت آبروی ملی و عزت ما را تقویت می‌کند و دست دولت را برای انجام خدمت‌ها بیشتر باز می‌کند. دوم اینکه اخلاق در انتخابات مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: همیشه امام امت ما روی انتخابات تاکید دارند و رییس جمهور آینده باید به شخصیت رییس جمهور شهید از نظر ذهنی، عزم و اراده و ذکر نزدیک باشد، همچنین رییس جمهور آینده باید از نظر روحیه و نشاط، اجرا و جسم قوی باشد.

رییس‌جمهور امین و قوی با رأی بالا نیاز داریم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور تاکید کرد: ما رییس جمهور قوی و امین می‌خواهیم، کسی که اهل رعایت احکام الهی، متعهد به امام مسلمین، رعایت حقوق جامعه باشد، البته امانتدار بودن در کنار قوی بودن مهم است. ما امروز به یک رییس جمهور امین و قوی با رای بالا نیاز داریم، ملت با بصیرت باید کسی را انتخاب کنند که ایران قوی را بسازد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، برای کاندید‌ها یک آزمون در راه است، به ویژه از امروز که مناظره‌ها آغاز خواهد شد و به گفته رهبر انقلاب باید اخلاق در همه بخش‌ها رعایت شود.


مساله فلسطین باید به مساله اول جهان اسلام تبدیل شود

وی در ادامه به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: حج نماد جمال امت اسلامی است که پیرامون کعبه اتفاق می‌افتد، اما بخش دوم حج شکوه امت اسلامی است که در رمی جمرات اتفاق می‌افتد و این یعنی امت اسلامی همیشه دشمن‌شناس است و در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آید، حج زمانی حج است که در آن برائت از مشرکین باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور ادامه داد: پیام کوتاه رهبر معظم انقلاب این بود که باید یاد و نام مردم مظلوم غزه بلندمرتبه داشته و در حج و همه شرایط بازگو شود، همچنین در برائت از مشرکین از آمریکا و اسرائیل و جنایات آن‌ها سخن گفته شود و در تمام حج و جهان اسلام این موضوع باید بیان و استمرار داشته باشد. یعنی یک هفته برائت نداشته باشیم بلکه همیشه باید این نشانه از برائت را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری یادآور شد: مردم یمن یک الگو بی‌نظیر در این راستا هستند و مردم ما هم در همه نماز‌های جمعه همیشه اعلام برائت را دارند، اما کافی نیست، پس در شادپیمایی غدیر، برنامه‌های محرم و نماز جمعه‌ها باید فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل همیشه بلند باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما