شناسهٔ خبر: 67225774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری:«اینکه رئیس جمهور آینده با رای بالا انتخاب شود بسیار اهمیت دارد»

صاحب‌خبر -

شفقنا- نماز عید قربان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در دانشگاه تهران اقامه شد.

به گزارش ایرنا، در این نماز حجت‌الاسلام والمسلیمن محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را برای اقتدار نظام بسیار مهم دانست و گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب در انتخابات رعایت اخلاق، انصاف و ادب است.در عید سعید قربان همه از زبان اولیاء خواستید که بدی‌ها از شماها و ما دور باشد و بسیار برای لطف و رحمت الهی امید داریم.

او افزود: امید داریم به عیدسعیدغدیر برسیم که بزرگترین عید اسلامی است و اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) خواهد بود و جامعه اسلامی تلاش خواهد کرد خودش را به مقام آن حضرت نزدیک و نزدیک تر کند.

وی با بیان اینکه بعد از شناخت خداوند ضروری است که انسان در مسیر نزدیک شدن به خداوند حرکت کند، یادآور شد: حضرت ابراهیم (س) در چنین روزی سربلند از امتحان الهی بیرون آمد. چرا که حضرت به پسرش اسماعیل گفت امر شده به دستور خداوند تو را ذبح کنم. به رغم تسلیم اسماعیل اما در میدان عمل جبرائیل امین نازل شد و پیام رساند که ابراهیم کافی است. خوب عمل کردی.

خطیب نمازعیدسعیدقربان افزود: امسال هم یک ابراهیم از دست دادیم و آقای رئیسی ما هم مقید به نماز عید قربان و نماز جمعه بود و انشاءالله خداوند به کرامات ایشان بیفزاید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور در خطبه دوم نماز عید قربان تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در تشییع رئیس جمهوری شهید آن عظمت و شکوه را نشان دادند و امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیرماه، تکمیل تشییع شهدای خدمت است.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری انسجام ملی و قدرت ملی کشور را افزایش خواهد داد. همچنین رئیس جمهور آینده باید به مانند رئیس جمهور شهید از نظر عزم و اراده، فکری، تدبیر، اجرا و جسمی قوی باشد و از همه مهمتر امین، متعهد به امام باشد و در حقوق جامعه مسلمین هم این امانت داری و امین بودن را رعایت کند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آینده با رای بالا انتخاب شود بسیار اهمیت دارد و توصیه رهبر معظم انقلاب رعایت اخلاق، انصاف و ادب در جریان انتخابات است.

برائت از مشرکان برای همیشه تداوم داشته باشد

وی با اشاره به غزه و فلسطین به عنوان مساله مسلمین جهان گفت: حج  نماد جمال و جلال امت است که جلال آن حرکت به پیرامون کعبه است و جلال آن در رمی جمرات و سنگ زدن به نماد شیطان متجلی است.

حاجی علی اکبری با بیان اینکه امت اسلامی همیشه دشمن شناس است، اظهار داشت: امت اسلامی در مقابله با دشمن کوتاه نمی‌آید و زمانی حج صورت می گیرد که برائت از مشرکین در آن باشد. پیام رهبر معظم انقلاب هم همیشه این بوده که باید یاد و نام مردم مظلوم فلسطین که سطح مقاومت را ارتقاء بخشیدند، گرامی داشته شود.

خطیب نماز عیدسعید قربان اضافه کرد: برائت از مشرکان که در صدر آن آمریکای جهان خوار و رژیم صهیونیستی خبیث و پلید است باید در امتداد حج برنامه ریزی شود. به عبارتی برائت از مشرکان فقط مختص یک روز نیست و باید همیشه این نشانه برافراشته شود.

وی مردم یمن را در برائت از مشرکان الگوی بی نظیری عنوان و خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی هم در نماز جمعه هر هفته اعلام برآئت از مشرکان انجام می شود ولی کافی نیست و باید در همه برنامه‌ها و جمعه‌ها فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طنین انداز شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما