شناسهٔ خبر: 67286569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

جزییات مناظره دوم اعلام شد - مردم سالاری آنلاين

ساعت ۲۰ امشب ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ دومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «خدمات‌رسانیِ عدالت‌محور دولت» و با اجرای مهدی خسروی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا ، محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر درباره مناظره های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مناظره دوم مانند مناظره اول محور اصلی اش اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم شامل می شود و عنوان کلی «خدمت عدالت محور دولت» است که دولت چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: این موضوع سه زیرعنوان کلی دارد، اول سیاست گذاری در یارانه‌ها، محرومیت زدایی و فقر، دوم ارتقای نظام سلامت و سوم ارتقای نظام آموزشی که امروز درباره این موضوعات گفتگو می‌شود.

وی گفت: محورهای اصلی و محورهای فرعی در اختیار نامزدها قرار گرفته است که بتوانند با آمادگی در مناظره‌ها حاضر شوند. در مناظره اول ایده ما این بود که فرصت بدهیم نامزدها اولا ایده خود را بیان کنند و ثانیا بتوانند با همدیگر گفتگو کنند. فرصت ها کوتاه نیست و سوالات در لحظه نخواهیم داشت، نامزدها از سوالات و محورها مطلع هستند و می‌توانند محتوا را از قبل آماده کنند.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما گفت: تا پایان انتخابات، چهار مناظره داریم که دو مناظره اقتصادی است؛ دو مناظره میانی؛ یکی حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‌دهد که فردا جمعه است و موضوع مناظره بعدی حوزه سیاست خارجی است که هفته آینده برگزار می‌شود. از نظر زمان‌بندی همه مناظره ها از ساعت ۲۰ تا ۲۴ خواهد بود، به جز مناظره آخر که به علت برگزاری جشن‌های غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

وی درباره پخش این مناظره‌ها گفت: برای برنامه اول هماهنگی‌ها و تشریفاتی در نظر گرفته بودیم که در برنامه‌های بعدی ضرورتی برای آنها وجود ندارد. برنامه ریزی این است که این تشریفات مانند قبل نباشد و نامزدها به ترتیب قرعه کشی که دیروز انجام شد، وارد استودیو می‌شوند.

نظر شما