شناسهٔ خبر: 67217668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پس از ۵۰ سال اختلاف، سند تفکیکی ۲ دانشگاه‌ و یک بیمارستان کرمان صادر شد

کرمان- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان از صدور سند مالکیت تفکیکی و تغییر بهره‌بردار بیمارستان افضلی‌پور، دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه علوم پزشکی با حل اختلاف پنج دهه‌ای طی روزهای اخیر بین ۲ دانشگاه مذکور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سیدمهدی هاشمی روز یکشنبه افزود: حدنگاری در پیشگیری از اختلافات ملکی میان اشخاص حقیقی و حقوقی نقش مؤثر و تعیین‌کننده دارد و در این زمینه برای صدور اسناد املاک دستگاه‌ها آمادگی داریم و قراردادهایی به منظور نقشه‌برداری رایگان اراضی دستگاه‌ها منعقد نموده‌ایم.

وی افزود: در دهه ۵۰، سند دانشگاه کرمان که به همت نیکوکار ارجمند مرحوم علیرضا افضلی‌پور احداث شده بود، صادر اما در سالیان بعد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بیمارستان افضلی‌پور نیز در محدوده زمین این دانشگاه (دانشگاه شهید باهنر فعلی) احداث شد.

پس از ۵۰ سال اختلاف، سند تفکیکی ۲ دانشگاه‌ و یک بیمارستان کرمان صادر شد هاشمی مدیرکل ثبت اسناد کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پنج دهه از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این محل می‌گذرد اما به دلیل پاره‌ای مسائل و اختلافات و عدم درخواست از سوی دستگاه‌های بهره‌بردار، صدور سند تفکیکی و مجزا بر زمین مانده بود.

وی افزود: با توجه به دولتی بودن ملک و با هدف برداشتن هزینه از دوش نهادهای علمی، با صدور گواهی بند "د" موضوع ماده ۲۶ آیین‌نامه اموال دولتی، نسبت به تغییر بهره‌بردار و صدور سند مالکیت اقدام شد.

هاشمی تصریح کرد: موضوع اصلی اختلاف ۵۰ ساله بین دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، محدوده هر کدام از دستگاه‌ها بود که با توجه به "قاعده حقوقی ید" بر اساس تصرفات و حصارکشی هر دستگاه، گواهی بند دال و متعاقب آن سند مالکیت تفکیکی بر اساس وضع موجود صادر و بدین ترتیب اختلاف مزبور مرتفع شد.

نظر شما