شناسهٔ خبر: 67217269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

مدیر گروه اقتصاد بین‌ الملل مرکز پژوهش‌های مجلس

درک عمیق از تحریم، مهمترین ویژگی‌ بسته «مسیر دولت چهاردهم»

مهدی رزم‌آهنگ مدیر گروه اقتصاد بین‌‌الملل مرکز پژوهش‌های مجلس مهم‌ترین ویژگی بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» را درک عمیق نویسندگان از اقتصاد سیاسی تحریم‌ها و آسیب شناسی آن دانست و گفت: ضرورت شکل‌گیری یک اقتصاد سیاسی نوین و ایجاد توازن‌های تجاری جدید، در این بسته مورد توجه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

اندیشکده اقتصاد مقاومتی در آستانه برگزاری انتخابات ۱۴۰۳، یک بسته سیاستی را تحت عنوان «مسیر دولت چهاردهم» شامل کلان ایده حکمرانی، ۱۰ مسئله اولویت دار کشور و راهبردهای حل آن منتشر کرد تا از این طریق، به تعیین مسیر دولت آینده کمک نماید. در این راستا مهدی رزم آهنگ مدیر گروه اقتصاد بین‌ الملل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: مهم‌ترین مزیت و ویژگی این بسته سیاستی درک عمیق نویسندگان از اقتصاد سیاسی تحریم‌ها و آسیب شناسی آن است.

ضرورت تدوین الگوی اقتصاد سیاسی نوین تحریم‌ها

مدیر گروه اقتصاد بین‌ الملل مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: در صورتی که تحریم‌ها موقتی تلقی شوند، دور زدن تحریم‌ها می‌تواند برای دوره‌ای کارآمد باشد. اما با عنایت به تداوم تحریم‌ها در میان‌مدت و احتمالا بلندمدت، دور زدن تحریم‌ها می‌تواند منجر به انقباض و تضعیف قدرت اقتصادی ایران شود.

رزم آهنگ اضافه کرد: با توجه به تحولات و دگرگونی‌های نظام بین‌ الملل، ضرورت اتخاذ رویکردی نوین در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی برای ایران بیش از پیش احساس می‌شود. لازم است جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از این فرصت، الگوی اقتصاد سیاسی جدیدی را تدوین و پیاده‌سازی نماید که متناسب با شرایط و مقتضیات عصر حاضر باشد.

وی در پایان تاکید داشت: از نظر من، مهم‌ترین ویژگی این بسته، تأکید و توجه به ضرورت شکل‌گیری یک اقتصاد سیاسی نوین و ایجاد توازن‌های تجاری جدید است تا کشورمان بتواند تا حد زیادی بر چالش و معضل تحریم‌ها فائق آید.

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی

نظر شما