شناسهٔ خبر: 67214633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وظیفه اصلی شیعیان روشنگری و بیان فضائل حضرت علی (ع) است

امام جمعه یزد: امروز وظیفه اصلی شیعیان روشنگری در مورد زندگی و بیان فضائل حضرت علی (ع) است.

صاحب‌خبر -

وظیفه اصلی شیعیان روشنگری و بیان فضائل حضرت علی (ع) است
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه هماهنگی جشن‌های دهه امامت که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی استان برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام مسئولان استان یزد به موضوع غدیر اظهار کرد: هم و غم دوستداران امیرالمومنین (ع) همواره این بوده که شخصیت و اقدامات عظیم آن حضرت باقی بماند و هم و غم دشمنان او نیز این بوده که اجازه ندادند که نامی از حضرت علی (ع) باقی بماند. وی با بیان اینکه دشمنان حضرت علی (ع) آن حضرت را منزوی کرده بودند، افزود: امروز ما شیعیان وظیفه داریم رسالت خود را در مقابل مسئله ولایت به ویژه ولایت حضرت علی (ع) انجام دهیم و انقلاب ما مقدمه ساز این شناخت و بصیرت بوده است. امام جمعه یزد بیان کرد: امروز وظیفه ما روشنگری و بیان فضائل حضرت علی (ع) است.

وی عنوان کرد: اگر در دنیا مسئله ولایت شناخته شده بود، بسیاری از مسائل حل می‌شد، اما این موضوع تنها برای شیعه معنا دارد، زیرا ما منتظر ظهور هستیم تا منجی بیاید و جامعه را به ولایت الله برساند. آیت‌الله ناصری ادامه داد: اقدامات برنامه ریزی شده برای زنده نگه داشتن غدیر بسیار خوب و حائز اهمیت است، اما در کنار آن باید دو موضوع تبیینی نیز داشته باشیم که هر دو دستور پیامبر اکرم (ص) است. 
وی تصریح کرد: یکی تبیین مسئله غدیر و شرح و تفسیر شکل گیری آن و استناد این واقعه به آیات و روایات است که متاسفانه بسیاری از آن بی اطلاع هستند. خوب است بتوانیم حدیث غدیر را تبیین کنیم و آن را به صورت جزوه و کتاب در اختیار اقشار مختلف قرار دهیم. آیت‌الله ناصری، مسئله دوم را تبیین حدیث ثقلین اعلام کرد و گفت: این حدیث متواتر است و هم اهل سنت و هم شیعیان به آن پرداخته‌اند و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود. 
 
استاندار یزد نیز گفت: غدیر عید مهم همه مسلمین به ویژه شیعیان است و باید بتوانیم آن را در تراز نوروز و حتی بالاتر از برگزار کنیم. مهران فاطمی ادامه داد: غدیر باید تبدیل به یک فرهنگ شود و خانواده‌ها برای آن جشن برگزار کنند، اطعام کنند و مهمانی بدهند. وی افزود: زمانی در مسئله تبیین غدیر موفق خواهیم بود که عید غدیرخم در سرفصل برنامه‌های همه خانواده‌ها قرار گیرد و اعضای خانواده برای رسیدن این عید انتظار بکشند و همانند نوروز برای آن اشتیاق داشته باشند. 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اطعام عید غدیر خم یک سنت است و شایسته است که احیا شود، اظهار کرد: برخی مراسم و سنت‌های عید غدیر خم نیازمند بانی است که لازم است با اطلاع رسانی در این زمینه اقدام شود. علی اکبر عزیزی بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی و اوقاف استان یزد تاکید کرد و گفت: با هماهنگی این دستگاه‌ها می‌توان برنامه‌های متنوعی به مناسب عید غدیر خم اجرا کرد.

نظر شما