شناسهٔ خبر: 67214343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال روستای قلعه حیدر از توابع شهرستان گناوه به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه و پایداری زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها، از ایجاد سایت تلفن همراه در روستای قلعه حیدر از توابع شهرستان گناوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از درخواست های مردمی نسبت به عدم پوشش مناسب در روستای قلعه حیدر، پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل با احداث سایت در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات مرتفع گردید.

وی ادامه داد: سایت قلعه حیدر توسط شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) ایجاد شده است و هزینه اجرای این سایت از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) تأمین است.

سملیان اظهار کرد: قلعه حیدر، روستایی از توابع شهرستان گناوه با 83 خانوار و جمعیت 288 نفر است که با ایجاد سایت همراه، این روستا با تکنولوژی 2G/3G/4G به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات استان، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروزرسانی اطلاعات روستاهای بالای 20 خانوار استان اعلام نمود.

 

وی در پایان اظهار کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می تواند سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT .در روستا منجر به توانمندسازی درابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و ... می شود.

نظر شما