شناسهٔ خبر: 67207701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادگاهی در فرانسه حضور صهیونیست‌ها در نمایشگاه نظامی این کشور را منع کرد

رضا مخبری

دادگاهی در حومه پاریس تصمیم گرفت هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین‌المللی اسلحه در ویلپنت در نزدیکی پاریس را ممنوع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ۳۱ ماه مه، وزارت دفاع فرانسه به برگزارکنندگان نمایشگاه دستور داد تا ایجاد غرفه رژیم صهیونیستی را «به دلیل روبه‌رو شدن با ظن جنایات جنگی، حتی نسل‌کشی در نوار غزه» ممنوع کنند.

به نقل از لوپاریزین، در این نمایشگاه که از ۱۷ تا ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود، قرار بود صنایع نظامی رژیم صهیونیستی با ۷۴ شرکت دیگر حضور پیدا کند.

دادگاه «بوبینی» درخواست انجمن‌های طرف‌دار فلسطین درباره حضور نیافتن رژیم صهیونیستی در نمایشگاه که فردا دوشنبه ۱۷ ژوئن افتتاح می‌شود، بررسی و ممنوعیت حضور این رژیم را تایید کرد. این در حالی است که جنایات جنگی احتمالی توسط ارتش صهیونیستی در غزه موضوع تحقیقات بین‌المللی است.

دادگاهی در فرانسه حضور صهیونیست‌ها در نمایشگاه نظامی این کشور را منع کرد

در ۲۶ ماه مه، در بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط ارتش اشغالگر دست‌کم ۴۵ غیرنظامی کشته شدند. در این میان، دولت فرانسه تصمیم گرفت حضور هیئت صهیونیستی را در نمایشگاه «یوروساتوری» ممنوع کند.

این رویداد دوسالانه که غرفه‌دارانی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد، از هفت تا ۲۲ ژوئن در «ویلپنت» برگزار می‌شود. بیش از ۲۰۰۰ غرفه‌دار برای ارائه تجهیزات خود در نمایشگاه یوروساتوری ثبت‌نام کرده‌اند. در میان آنها، ۷۴ شرکت اسلحه‌سازی صهیونیست، از جمله صنعتگران اصلی نظامی دولت یهود قرار بود در این نمایشگاه شرکت کنند.

 انتهای پیام

نظر شما