شناسهٔ خبر: 67338973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فراخوان اعتصاب نامحدود تا سرنگونی نتانیاهو

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: اعتراضات به کابینه بنیامین نتانیاهو در حال رسیدن به یک نقطه اوج است. شنبه شب معترضان در بسیاری از شهر‌های اسرائیل در تظاهراتی گسترده به خیابان‌ها آمدند. رهبران اعتراضات نیز خواستار اعتصاب سراسری از هفتم جولای (۱۷ تیرماه ۱۴۰۳) تا انحلال کنست و سرنگونی دولت نتانیاهو شده‌اند. 
در حالی که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع مسئول فاش کرده که مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست خورده و هیچ راهی جز ادامه جنگ وجود ندارد، انتقاد‌ها به کابینه نتانیاهو در حال رسیدن به یک نقطه اوج است. ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را فردی شکست‌خورده خواند و تأکید کرد که به هر طریق ممکن باید او را از ریاست کابینه برکنار کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، باراک گفته که تنها راه بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه توقف جنگ است. وی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را فردی شکست خورده خواند که باعث ویرانی استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی شده و باید به هر صورت ممکن او را از سمت خود برکنار کرد. 
شنبه شب بسیاری از شهر‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده علیه او برگزار کردند و بر اساس آمار بیش از ۱۵۰ هزار تظاهرکننده در تقریباً ۷۰ منطقه در اعتراض به کابینه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند و خواستار توافق برای آزادی افراد اسیر و استعفای نخست‌وزیر نتانیاهو و برگزاری انتخابات شدند. همزمان، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت گزارش کرد که رهبران اعتراضات در «اسرائیل» خواستار اعتصاب سراسری از هفتم جولای تا انحلال کنست و سرنگونی دولت نتانیاهو شده‌اند. از طرف دیگر، بلومبرگ گزارش کرده که انجمنی متشکل از بیش از ۲۰۰ کارآفرین بزرگ اسرائیلی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام برای نجات این رژیم از یک بحران اقتصادی عمیق شده است. بلومبرگ به نقل از «ایال والدمن» تاجر و بازرگان اسرائیلی بیان کرد که دولت کنونی دشمن «اسرائیل» است و ما در تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام خواهیم بود. وی همچنین گفت: ما در تلاش هستیم قانونگذاران دولت نتانیاهو را متقاعد کنیم از دولت او جدا شده و اقدام به سرنگونی او کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما