شناسهٔ خبر: 67566302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نخست وزیر: مردم فرانسه سه خطر بزرگ‌ را به حاشیه راندند

نخست وزیر فرانسه پس از پیروزی قطعی ائتلاف «جبهه مردمی جدید» در انتخابات این کشور، گفت که استعفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه پس از اعلام پیروزی ائتلاف چپ‌گرای «جبهه مردمی جدید» در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور، گفت که استعفا خواهد کرد.

آتال گفت: استعفای خود را به امانوئل ماکرون (رئیس جمهور فرانسه) تقدیم می‌کنم اما تا هر زمان که نیاز باشد، به وظایفم عمل خواهم کرد.

وی افزود: از ابتدای این کارزار درباره سه خطر هشدار دادم: خطر اکثریت مطلق حزب چپ‌گرای فرانسه تسلیم‌ناپذیر؛ خطر اکثریت مطلق حزب رالی مالی و خطر ناپدیدشدن جنبشی که تجلی ارزش‌ها و اصول ماست.

نخست وزیر فرانسه اضافه کرد: مردم فرانسه این سه خطر را کاملاً به حاشیه راندند. امروز هیچ اکثریت مطلقی تحت رهبری راست‌افراطی وجود ندارد. به این روح فرانسوی باور دارم که عمیقاً در روح جمهوری ریشه و تعهد دارد. نخست وزیری (فرانسه) افتخار زندگی من بود.

براساس اعلام وزارت کشور فرانسه نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات پارلمانی این کشور نشان می‌دهد که ائتلاف جریان‌های چپ‌گرا به نام «جبهه مردمی جدید» جدید با کسب ۱۸۲ کرسی، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

براساس داده‌های وزارت کشور فرانسه، ائتلاف احزاب میانه‌رو به رهبری ماکرون با کسب ۱۶۸ کرسی و ائتلاف احزاب راست‌گرا به نام «رالی/اجتماع ملی» با کسب ۱۴۳ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

«حزب جمهوری‌خواه» نیز با کسب ۴۵ کرسی در جایگاه چهارم قرار دارد و بقیه احزاب نیز با کسب ۳۹ کرسی در جایگاه بعدی قرار دارند.

نظر شما