شناسهٔ خبر: 66958429 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرانسه مانع حضور شرکت‌های رژیم صهیونیستی در نمایشگاه صنایع نظامی پاریس شد

رضا مخبری

وزارت دفاع فرانسه تاکید کرد که شرکت‌های صهیونیستی از حضور در نمایشگاه صنایع نظامی و امنیتی پاریس «یوروساتوری» به دلیل پاسخ ندادن رژیم صهیونیستی به درخواست توقف عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه منع شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حضور صنعتگران نظامی رژیم صهیونیستی در نمایشگاه یوروساتوری، نمایشگاه بین‌المللی دفاع و امنیت زمینی که در ۱۷ ژوئن در نزدیکی پاریس افتتاح می‌شود، با تصمیم فرانسه لغو شد.

این رویداد دوسالانه که غرفه‌دارانی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد، از ۷ تا ۲۲ ژوئن در «ویلپنت» برگزار می‌شود. این تصمیم به‌تازگی توسط برگزارکنندگان فاش شده است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، با تصمیم مقامات دولتی، غرفه صنایع نظامی رژیم صهیونیستی در نمایشگاه Eurosatory ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت.

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه در باره این تصمیم گفت: «در شرایطی که رئیس‌جمهور فرانسه خواستار توقف عملیات اسرائیل در رفح است، دیگر شرایط برای پذیرایی از شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه فرانسه فراهم نیست.»

دفتر وزیر دفاع فرانسه توضیح داد: بر اساس بیانیه‌های رئیس‌جمهور، دستیابی به آتش‌بس که حفاظت از مردم غزه، آزادی همه اسیران و دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه را تضمین می‌کند، ضروری است.

اوایل این هفته، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت «از حمله هوایی اشغالگران که باعث شهادت ۴۵ نفر در اردوگاهی در شهر رفح شد، عصبانی است».

این محرومیت چند روز پس از بمباران مرگبار اردوگاه آوارگان در رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. این حمله خشم بین‌المللی و خشم بسیاری را در فرانسه علیه عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه برانگیخت.

«بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به این تصمیم گفت: در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر فرانسه درباره تصمیم جلوگیری از شرکت هیئت اسرائیل در نمایشگاه امنیتی - دفاعی پاریس صحبت کردم.

وی در این باره با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ادعاها علیه مقاومت، تصریح کرد: به نخست‌وزیر فرانسه تأکید کردم که این تصمیم پاریس به منزله پاداش‌ دادن به «تروریسم» است و از او خواستم در این تصمیم تجدیدنظر کند.

بیش از ۲۰۰۰ غرفه‌دار برای ارائه تجهیزات خود در نمایشگاه یوروساتوری ثبت‌نام کرده‌اند. در میان آنها، ۷۴ شرکت اسلحه سازی صهیونیست، از جمله صنعتگران اصلی نظامی دولت یهود قرار بود در این نمایشگاه شرکت کنند.

انتهای پیام

نظر شما