شناسهٔ خبر: 67203134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لایروبی و ساماندهی ۱۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری از ابتدای دولت سیزدهم

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۴۰۰ مقدار ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساماندهی و لایروبی شده بود، گفت: ۱۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح استان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون لایروبی، ساماندهی و ساحل‌سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، خسرو کیانی امروز _شنبه، بیست‌وششم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت چهار رخداد مهم استانی طی سه سال گذشته در استان اتفاق افتاد که شامل زلزله ۷/۵ ریشتری کوهرنگ، سیل مانسونی مردادماه ۱۴۰۱، تنش آبی نیمی از جمعیت استان و برف سنگین بهمن ماه ۱۴۰۱ که مورد تقدیر مقامات کشوری از جمله رئیس جمهور شهید شد.

وی افزود: پیگیری اخذ اعتبارها و تسهیلات بازسازی و پیشگیری پروژه‌های آسیب دیده و جبران خسارات مردمی در دولت سیزدهم سر جمع به مبلغ ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل اعتبارهای تملک دارایی، هزینه‌ای، تسهیلات، بلاعوض و امهال تسهیلات و ۵۱۲ پروژه بازسازی و پیشگیری از اعتبارات تملک دارایی مدیریت بحران از دیگر فعالیت‌های مدیریت بحران استان است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: بازسازی تعداد هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه در بازه زمانی شروع دولت سیزدهم تاکنون در سراسر استان صورت گرفته است، همچنین ثبت تعداد سه هزار ۷۶۶ خسارت دیده حوادث سیل و برف سال ۱۴۰۱ در سامانه صندوق بیمه مسکونی حوادث و پرداخت مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال غرامت جبران خسارات پرداخت شد.

کیانی با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۴۰۰ مقدار ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساماندهی و لایروبی شده بود، تصریح کرد: ۱۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح استان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون لایروبی، ساماندهی و ساحل سازی شده است.

وی اضافه کرد: در راستای مدیریت و کنترل بحران در استان حدود ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین طی سه سال به دستگاه‌های امدادی و شهرداری‌های سطح استان اضافه شد.

نظر شما