شناسهٔ خبر: 67201234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از شبکه توزیع آب شمال شهر اصفهان

طرح تقویت فشار شبکه توزیع آب بخشی از شمال شهر اصفهان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر عامل آبفای استان اصفهان گفت: طرح تقویت فشار شبکه توزیع آب بخشی از شمال شهر اصفهان واقع در خیابان‌های رباط، آیت الله صادقی، شهید باهنر و محله‌های فردوان و کساره به طول ۱۶۰۰ متر، با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید. حسین اکبریان جمعیت طرح پوشش این طرح را ۵۰ هزار نفر دانست و افزود: طرح تقویت این مناطق از سال ۱۴۰۱ در دو مرحله در دستور کار قرار گرفت. وی گفت: در مرحله نخست این طرح شبکه توزیع آب خیابان امام خمینی (ره) و شهید ردانی پور اصلاح و همچنین عملیات توسعه شبکه توزیع آب خیابان آیت الله صادقی با لوله گذاری ۷۰۰ متر با هزینه‌ای ۵۰ میلیارد ریال، در مدت ۳ ماه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح افزود: در این مرحله ۹۰۰ متر لوله گذاری در کنارگذر شهید ردانی پور و خیابان آیت الله صادقی با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه، در مدت ۴ ماه اجرا شده است. اکبریان گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی و کنترل فشارسنج‌های موجود در منطقه، اجرای این طرح سبب رفع مشکل افت فشار در محدوده طرح شد و فشار نسبی منطقه به ۲ برابر افزایش یافته است. وی ادامه دا: در فصل گرما با افزایش مصرف آب و محدودیت‌های فنی سامانه‌های انتقال آب، بخشی از نواحی تحت پوشش آب و فاضلاب منطقه ۵ شهر اصفهان با افت فشار و کمبود آب رو به رو بوده که این امر سبب افزایش تعداد تماس‌ها و نارضایتی ساکنان در سال‌های قبل شده بود.

<div id="video-display-embed-code_11219297"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4260552/11219297?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما