شناسهٔ خبر: 67197481 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶۹ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن در خوزستان هستند

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از وجود ۶۹ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن در استان خبر داد و گفت: این افراد باید هر چه سریعتر آورده خود را واریز کرده تا زمین به آنها اختصاص داده شود.

صاحب‌خبر -

مسعود بیات‌منش با اشاره به تامین حدود ۱۳۰ هزار قطعه زمین در استان گفت: تاکنون ۱۵ هزار قطعه زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده که سه هزار و ۷۰۰ مورد آن در سال جاری انجام شده است.

او می‌گوید: قطعا اگر با همین سرعت پیش برویم، تا اسفندماه سال جاری به هدف گذاری مدنظر یعنی واگذاری ۷۴ هزار قطعه زمین، دست پیدا می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان یکی از علل کُندی کار در طرح نهضت ملی مسکن را عدم آورده متقاضیان دانست و گفت: ما برای ۳۰ هزار متقاضی، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

او بیان کرد: در طرح جوانی جمعیت تاکنون سه هزار و ۳۹۳ قطعه زمین تخصیص یافته و این روال با سرعت در حال انجام است.

بیات منش در خصوص طرح مسکن مهر استان گفت: به غیر از ۲ شهر رامین و شیرین شهر، ساخت هشت هزار واحد مسکن مهر در سایر شهرهای استان باقیمانده که اغلب به صورت تعاونی بوده و باید به طرح نهضت ملی تبدیل شوند.

وی افزود: برای پنج هزار واحد مسکن مهر استان، ۶۲۰ آسانسور از صندوق ملی مسکن درخواست کرده‌ایم که تاکنون ۳۰۰ مورد آن به تصویب رسیده است

نظر شما