شناسهٔ خبر: 67193162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تولید ۳۵ اثری هنری با محوریت قربان تا غدیر در کارگاه «نقش هم... -

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تولید ۳۵ اثر نقاشی و خطاطی با موضوعات غدیر و ولایت به همت جمعی از هنرمندان خوشنویس و نقاش سطح خراسان جنوبی در قالب طرح «نقش همای» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی علی فرخنده صبح شنبه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: کارگاه آموزشی «نقش همای» به عنوان یکی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ایام دهه امامت و ولایت با حضور هنرمندان خوشنویس و نقاش استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارگاه توانمندسازی خوشنویسان و نقاشان استان به صورت ورکشاپ با حضور استاد برجسته کشوری «مرتضی گودرزی دیباج» در راستای تحقق سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دولت سیزدهم در دهه امامت و ولایت برگزار شد، ادامه داد: این برنامه با تاکید بر توانمندسازی و گفتمان سازی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی تولید آثار نقاشی و خوشنویسی با موضوعات غدیر و ولایت در دستور کار هنرمندان قرار گرفت، افزود: هنرمندان در این کارگاه آموزشی که به مدت ۲ روز (۲۳ و ۲۳ خرداد) در بیرجند برگزار شد، موفق به تولید ۲۰ اثر نقاشی و ۱۵ اثر خوشنویسی شدند.

فرخنده همچنین به بازدید خود از این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی از این آثار تولید شده از ۳۱ خردادماه به مدت ۵ روز در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود شهر بیرجند برپا خواهد شد.

به گفته وی، شرایط برای حضور هنرمندانی از سراسر استان خراسان جنوبی در این کارگاه عملی «نقش همای» فراهم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین خاطرنشان کرد: به همت ۳۰ نفر از خوشنویسان بیرجندی، در آستانه فرارسیدن دهه ولایت، همنویسی با موضوعات غدیر و ولایت برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما