شناسهٔ خبر: 67188302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵ اثر هنری با محوریت قربان تا غدیر در خراسان جنوبی تولید شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۵ اثر نقاشی و خطاطی با موضوعات غدیر و ولایت به همت جمعی از هنرمندان خوشنویس و نقاش استان در قالب طرح «نقش همای» تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی فرخنده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارگاه آموزشی «نقش همای» به عنوان یکی از طرح های قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دهه امامت و ولایت با حضور هنرمندان خوشنویس و نقاش استان برگزار شد.

وی گفت: کارگاه توانمندسازی خوشنویسان و نقاشان استان به صورت کارگاه آموزشی با حضور استاد برجسته کشوری «مرتضی گودرزی دیباج» در راستای تحقق سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دولت سیزدهم، برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: این برنامه با تاکید بر توانمندسازی و گفتمان سازی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی تولید آثار نقاشی و خوشنویسی با موضوعات غدیر و ولایت در دستور کار هنرمندان قرار گرفت، افزود: هنرمندان در این کارگاه آموزشی که به مدت ۲ روز در بیرجند برگزار شد، موفق به تولید ۲۰ اثر نقاشی و ۱۵ اثر خوشنویسی شدند.

فرخنده همچنین به بازدید از این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی از آثار تولید شده از ۳۱ خرداد ماه به مدت پنج روز در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود شهر بیرجند برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: شرایط برای حضور هنرمندانی از سراسر استان خراسان جنوبی در کارگاه عملی «نقش همای» فراهم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: به همت ۳۰ نفر از خوشنویسان بیرجندی، در آستانه فرارسیدن دهه ولایت، همنویسی با موضوعات غدیر و ولایت برگزار شد.

نظر شما