شناسهٔ خبر: 67188876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اجرای طرح نرم افزاری جمع‌آوری پسماند‌های خشک در تبریز

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهرداری تبریز با اجرای طرح جمع‌آوری پسماند‌های خشک و خشکاله از طریق نرم افزار از مردم به آن‌ها مواد شوینده، پول، خرید بلیط و سایر موارد تحویل می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مرتضی موحدنیا مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به طرح دولت سیزدهم برای اعطای قیر رایگان به استان‌ها، افزود: آذربایجان شرقی قطب تولید قیر در کشور بوده و حدود ۷۰ درصد از قیر کشور در این استان تولید می‌شود و طرح قیر رایگان نیز تحول دولت سیزدهم در مدیریت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، تحولات مهمی در جامعه ایجاد و در این راستا حتی ریالی از بودجه شهرداری‌ها کم نکرد، اظهار کرد: بودجه شهرداری‌های استان در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شده است.

موحدنیا در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع تفکیک از مبدا زباله‌ها، گفت: قبلا طرح تفکیک زباله‌ها به سه قسمت اجرا می‌شد، اما بازخورد موردانتظاری نداشت، اما اکنون شهرداری تبریز با اجرای طرح جمع آوری پسماند‌های خشک و خشکاله از طریق نرم افزار اقدام خوبی انجام داده، اما نیاز به توسعه دارد.

موحدنیا افزود: تاکنون تعداد هشت هزار خانوار در این طرح ثبت نام کرده‌اند که بر اساس آن، خانواده‌ها می‌توانند در ساعت مشخص، پسماند خود را تحویل داده و نحوه دریافت بهای آن را از طریق نرم افزار مانند خرید مواد شوینده، پول، خرید بلیط و سایر موارد دریافت کنند.

وی در خصوص وضعیت جمع آوری پسماند‌های محدوده خارج از شهر تبریز نیز گفت: تمام شهر‌ها به ازای ۵۰ کیلومتر دورتر از تبریز، زباله‌های خود را به مرکز دفن بهداشتی تبریز می‌آورند البته پاکسازی مسیر‌های خارج از محدوده شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌ها است.

نظر شما