شناسهٔ خبر: 67358375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ادامه روند گرد و غبار در یزد/ نکات ایمنی در شرایط گرد و غبار

کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار استان یزد بنا بر پیش‌بینی و صدور هشدار هواشناسی استان و براساس بررسی داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا تشکیل و تصمیماتی را برای شهرستان‌های درگیر این پدیده جوی اتخاذ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، تصمیمات اخذ شده در این کارگروه برای شهرستان‌های اردکان، بافق، میبد و یزد، از افراد به خصوص گروه‌های حساس مانند زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی، قلبی و سالمندان خواسته شده طی امروز و فردا سه‌شنبه پنجم تیر از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنند.

ضمن درخواست آمادگی بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی، تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان (آب و فاضلاب، توزیع برق، گاز، مخابرات و …) و تمام دستگاه‌های امدادی (پلیس‌راه، هلال‌احمر، اورژانس و راهداری) با هماهنگی فرمانداری‌ها مربوط در آماده‌باش خواهند بود.

در همین رابطه نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی و انتشار توصیه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک و…) توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری صدا و سیما به ویژه برای بیماران قلبی و تنفسی، اطلاع‌رسانی محدودیت فعالیت ورزشی و به ویژه کوهنوردی و طبیعت گردی توسط دستگاه‌های مرتبط (صدا و سیما، ورزش جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری و…) و نیز اطلاع‌رسانی در راستای اعمال محدودیت فعالیت بخش‌های انتشار دهنده گردوغبار در واحدهای صنعتی و معدنی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، توصیه شده است.

همچنین بنا بر تصمیم کارگروه مربوط کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها شامل کارگاه‌های شن و ماسه و سنگ‌شکن‌ها در مناطق تحت تأثیر با نظارت فرمانداری‌ها مشمول اعمال محدودیت خواهند بود.

نظر شما