شناسهٔ خبر: 67188876 - سرویس استانی
منبع: دانشجو | لینک خبر

اجرای طرح نرم افزاری جمع‌آوری پسماند‌های خشک در تبریز

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهرداری تبریز با اجرای طرح جمع‌آوری پسماند‌های خشک و خشکاله از طریق نرم افزار از مردم به آن‌ها مواد شوینده، پول، خرید بلیط و سایر موارد تحویل می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مرتضی موحدنیا مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به طرح دولت سیزدهم برای اعطای قیر رایگان به استان‌ها، افزود: آذربایجان شرقی قطب تولید قیر در کشور بوده و حدود ۷۰ درصد از قیر کشور در این استان تولید می‌شود و طرح قیر رایگان نیز تحول دولت سیزدهم در مدیریت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، تحولات مهمی در جامعه ایجاد و در این راستا حتی ریالی از بودجه شهرداری‌ها کم نکرد، اظهار کرد: بودجه شهرداری‌های استان در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شده است.

موحدنیا در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع تفکیک از مبدا زباله‌ها، گفت: قبلا طرح تفکیک زباله‌ها به سه قسمت اجرا می‌شد، اما بازخورد موردانتظاری نداشت، اما اکنون شهرداری تبریز با اجرای طرح جمع آوری پسماند‌های خشک و خشکاله از طریق نرم افزار اقدام خوبی انجام داده، اما نیاز به توسعه دارد.

موحدنیا افزود: تاکنون تعداد هشت هزار خانوار در این طرح ثبت نام کرده‌اند که بر اساس آن، خانواده‌ها می‌توانند در ساعت مشخص، پسماند خود را تحویل داده و نحوه دریافت بهای آن را از طریق نرم افزار مانند خرید مواد شوینده، پول، خرید بلیط و سایر موارد دریافت کنند.

وی در خصوص وضعیت جمع آوری پسماند‌های محدوده خارج از شهر تبریز نیز گفت: تمام شهر‌ها به ازای ۵۰ کیلومتر دورتر از تبریز، زباله‌های خود را به مرکز دفن بهداشتی تبریز می‌آورند البته پاکسازی مسیر‌های خارج از محدوده شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌ها است.