شناسهٔ خبر: 67358412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس موسسه امام

مشارکت گسترده در انتخابات، دشمن را به عقب می‌راند 

قم- ایرنا - رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌ خمینی(ره)، اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش‌رو را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشارکت گسترده در انتخابات یکی از مظاهر اقتدار نظام اسلامی در عرصه جهانی است و منجر به عقب راندن دشمنان از مواضع و سیاست‌های خصمانه‌شان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محمود رجبی شامگاه دوشنبه در همایش جهادگران تبیین در قم اظهار کرد: در هر عرصه‌ای که ملت ایران حضور پررنگی را به نمایش گذاشت، لحن دشمنان نیز تغییر کرد اما برخی مواقع که غفلت صورت گرفت، زیاده خواهی دشمن را در پی‌داشت.

وی شرکت در انتخابات را یک وظیفه دینی عنوان کرد و گفت: انتخابات به لحاظ دینی بسیار مهم است و ما مسئولیت سنگینی داریم و باید در پیشگاه خدا پاسخ‌گو باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در فضای مجازی و فضای حقیقی هر چه در توان داریم، برای ایجاد انگیزه حضور مردم در پای صندوق‌ رای به کار بگیریم.

وی با یادآوری این نکته که بیش از ۲۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است گفت: با شرکت در انتخابات به مسئولیتی که در برابر شهیدان، جانبازان و خانواده‌های آنها داریم، عمل می‌کنیم.

رجبی جمهوری اسلامی را ادامه حکومت پیامبر و امامان معصوم( ع) دانست و گفت: مردمی که با وفاداری به نظام اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند، مشمول نصرت و یاری خداوند قرار می‌شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم در محافظت از نظام و رشد و پیشرفت آن بسیار نقش‌آفرین هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: برای حفظ نظام اسلامی، وظیفه بسیار سنگینی را بر دوش داریم، به‌ویژه در شرایط حساس فعلی باید چندین برابر توان‌مان کار کنیم.

رجبی با تاکید بر اهمیت جایگاه ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: فردی که این مقام کلان اجرایی کشور را بر عهده می‌گیرد باید دل در گرو خدا داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید همواره به نصرت خدا امیدوار بوده و به پیاده کردن دستورهای الهی اهتمام بورزد افزود: رئیس جمهوری که این همت و امید را نداشته باشد، شایستگی بر عهده‌ گرفتن چنین سمتی را نیز ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: رئیس جمهوری که امیدش به خدا باشد، استکبارستیزی را وظیفه خود می‌داند.

رجبی ادامه داد: بالاترین هدف استکبار، نابودی نظام اسلامی است، از این‌رو نخستین شرط اصلح بودن یک رئیس جمهور نیز، داشتن همت مضاعف برای مبارزه با استکبار است.

رئیس موسسه امام خاطرنشان کرد: ما نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه هیچ یک از نظام‌های طاغوتی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

این عضو خبرگان رهبری با تاکید بر دشمنی بین نظام اسلامی و نظام‌های طاغوتی خاطرنشان کرد: گاهی برخی می‌گویند چرا دشمن‌تراشی می‌کنید، ولی ما چون از قرآن پیروی می‌کنیم، تا زمانی که استکبار از تجاوزگری و ترویج کفر دست بر ندارد، به دشمنی با آن ادامه خواهیم داد.

وی یادآور شد: استکبار نیز با ما دشمن است چون سازگاری کفر و ایمان با یکدیگر ممکن نیست.

وی در بخش دیگری سخنان با بیان اینکه ولایت فقیه و جانشینی در زمان غیبت از ارکان مهم نظام اسلامی است گفت: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد نداشته باشد، فاقد صلاحیت لازم برای حکمرانی در نظام جمهوری خواهد بود.

عضو هیات رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه از عمق جان به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشیم گفت: رئیس جمهور پیش از آنکه رهبری امر کند، باید وظایف خود را بداند و به آنها عمل نماید.

رجبی با بیان این مطلب که رابطه مسئولان با ولایت، موجب حل بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود بیان کرد: این رهبر حکیم، بصیر و عارف یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ پروردگار برای امت است و باید قدر این رهبر را بدانیم و هر روز دعا کنیم، خدا این نعمت را برای ما حفظ کند.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، در حفظ و ارتقای نظام اسلامی، نقش اول را داشتند جایی نیز که همه غافل بودند و وظیفه خود را انجام ندادند به میدان آمده است.

وی همچنین اهمیت رابطه رئیس جمهور با مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: رئیس جمهور به تعبیر حضرت امام باید مردم را ولی نعمت خود بداند.

وی ادامه داد: مقام رئیس جمهوری یک مسئولیت الهی است، نباید آن را یک موقعیت و فرصت برای استفاده‌های فردی و جناحی بدانیم.

این عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه برای شهید آیت‌الله رئیسی، در راه خدمت به بندگان خدا و صیانت از مرزهای نظام جمهوری اسلامی، خستگی معنایی نداشت گفت: شهید جمهور به سوگند رئیس جمهوری پایبند بود.

وی گفت: اگر کسی به غیر از خدمت به مومنان، دنبال امر دیگری بود، مطمئنا یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی محسوب نمی‌شود.

رجبی با یادآوری ساده‌زیستی رئیس جمهور فقید گفت: تا زمان شهادت رئیس جمهور، کسی از زندگی محقرانه مادر او اطلاعی نداشت.

وی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی حتی در زمانی که در مقام تولیت آستان قدس رضوی قرار داشت، با همان حقوق طلبگی زندگی می‌کرد، اما کسانی نیز هستند که همزمان از دو مکان مختلف حقوق می‌گیرند، چنین شخصی نباید رئیس جمهور، نظام اسلامی شود.

مشارکت گسترده در انتخابات، دشمن را به عقب می‌راند 

شرایط انتخاب اصلح را برای مردم فراهم کنیم

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم‌ نیز با بیان اینکه مرز حرکت و خط قرمز ما در انتخابات، تبیین مصداق‌های یک رئیس جمهور اصلح است گفت: نهایت تلاش خود را برای مشارکت حداکثری در انتخابات انجام می‌دهیم اما باید به مردم اجازه دهیم، که اصلح را انتخاب کنند.

سردار محمدرضا موحد همچنین تاکید کرد: نیروهای سپاه و بسیج باید در موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و هدایت جامعه به سمت انتخاب یک نامزد اصلح برای ریاست جمهوری تلاش کنند، اما طبق فرمان رهبر معظم انقلاب، مصداقی را تعیین نکنند.

وی بیان کرد: مردم باید شخصی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند، که مسیر آغاز شده برای تحقق تمدن نوین اسلامی را با قوت ادامه دهد.

فرمانده سپاه قم با بیان این نکته که سپاه و بسیج در هیچ ماجرایی عضو بی اثر جامعه نبوده و نخواهند بود گفت: سطح عمل سپاه و بسیج، انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه یادآور شد: ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، سپاه و بسیج متعلق به هیچ جریان، حزب و شخص خاصی نیست.

مشارکت گسترده در انتخابات، دشمن را به عقب می‌راند 

در آستانه هشتم تیر و برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، همایش جهادگران تبیین با حضور جمعی از فعالان و مسئولان فرهنگی قم، از سوی ناحیه امام حسین‌(ع) سپاه این استان برگزار شد.

نظر شما