شناسهٔ خبر: 67179329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مشارکت در انتخابات تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

ابراهیم شریفی

نماینده ولی فقیه در لرستان مشارکت در انتخابات را تداوم گفتمان انقلاب اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات، تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است و باید در انتخابات شایسته‌ترین فرد که راه شهید رئیسی را ادامه دهد، انتخاب کنیم، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران دو راهبرد اصلی داریم یکی مشارکت حداکثری و یکی انتخاب شایسته‌ترین فرد.

وی با بیان اینکه پایه اصلی جمهوری اسلامی ایران، بر مردم نهاده شده و اقتدار این کشور به واسطه مردم است، افزود: حضور و مشارکت در انتخابات پیش‌رو، تولید قدرت ملی می‌کند و این ملت در جهان عزیز است و با اتکا به توان داخلی خود، پیشرفت را رقم می‌زنند.

شاهرخی اظهار کرد: افزایش مشارکت در انتخبات نشان دهنده مقبولیت نظام است که این مقبولیت تحریم دشمن را بی‌اثر می‌کند و امید در دل دوستان ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کشور ما کشوری است که به جهت دینی و مذهبی متنوع است و مشارکت حداکثری در این تنوع، ایجاد وحدت می‌کند و سبب می‌شود تا همبستگی و وحدت ملی شکل بگیرد، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی که دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم است بر افکار و اندیشه‌ها حاکم شده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) با جهاد علمی و فرهنگی، نخبگانی را تربیت کرد که اسلام ناب را به خوبی ترویج دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روز عرفه دعای عرفه در کشور ما و در استان لرستان قرائت می‌شود و دل ها را مالامال از معنویت می‌کند، افزود: در روز عید قربان کنگره حج شکل می‌گیرد و حاجیان با ذبح قربانی، دلبستگی خود را به امور مادی از بین برده و نشان می‌دهند دل‌بسته امور معنوی هستند و در این روز هر کسی که می تواند قربانی نماید.

وی اضافه کرد: موسسه ملی مرهم متشکل از پزشکان متخصص و فوق تخصص برای درمان رایگان عمل جراحی لب و کام کودکان وارد استان ما شدند و در سه روز ۳۰۰ نفر را جراحی می‌کنند و بیمارانی که از دورترین شهرها خود را به این استان رسانده تا از این فرصت برای درمان استفاده و برخی از پزشکان برای خدمت‌رسانی از خارج کشور آمده بودند و روحیه خدمت این افراد غیرقابل توصیف است.

شاهرخی با بیان اینکه جمع زیادی از جامعه پزشکی ما خدمت‌گزارانی با سخاوت هستند و این جمع که با موسسه مرهم همکاری می‌کنند افرادی متواضع و خوش اخلاق هستند که روحیه خدمت در میان این افراد موج می‌زند، گفت: باید این روحیه تواضع را در میان همه اقشار مختلف مردم تقویت و گسترش داد و همین صفات اخلاقی است که همبستگی ملی را در میان جامعه رقم زده و سبب شده ما در طوفان حوادث در مقابله با نظام سلطه، خود را از آفت‌ها حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه گفت: صاحبان خانه‌ها در گرفتن اجاره، انصاف را نسبت به مستاجران رعایت کنند و کسانی که رهن و اجاره را چند برابر کند به دور از انصاف است و کسانی که با خدا داد و ستد می‌کنند خدا او را ممتاز می‌کند و پاداش می‌دهد و اگر اسراف کم شود و نودوستی تقویت شود، می‌توان کمک کرد.

شاهرخی گفت: اگر افراد توانمند خمس و زکات را به درستی پرداخت کنند دچار کاستی نمی‌شویم و در این مقطع لازم است که همه به هم کمک کنیم و از هزینه‌های اضافی برای کمک به نیازمندان استفاده شود.

وی اظهار کرد: شهادت چهار فرزند در دفاع از نهضت امام خمینی(ره) در روز ۲۶ خرداد بود و همچنین سالروز شهادت شهید چمران که به‌عنوان روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده که این عزیزان می‌توانستند زندگی مرفهی داشته باشند ولی در مسیر دین و انقلاب جان خود را تقدیم کردند.

انتهای پیام

نظر شما