شناسهٔ خبر: 67431841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات فارس:

تدابیر لازم برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فارس اندیشیده شد

شیراز- ایرنا- رییس ستاد انتخابات فارس گفت: انتخاب رئیس جمهور دولت چهاردهم با پشتوانه قوی آرای مردمی نقش مهمی در سربلندی ایران اسلامی خواهد داشت و از اکنون تدابیر لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات نیز اندیشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی عصر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار داشت: اهالی ولایتمدار فارس همواره یار و یاور آرمان های انقلاب اسلامی بوده اند و در بزنگاه های مهم پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: ۵۱ درصد مشارکت کنندگان در این انتخابات را بانوان و ۴۹ درصد را آقایان تشکیل دادند.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: همچنین گروه‌های سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۱ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال ۱۶ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۷ درصد و ۴۵ تا ۵۵ سال ۱۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: برابر گزارش سامانه جامع انتخابات، بیشترین آمار مشارکت در استان فارس به ترتیب مربوط به شهرستان های کوه چنار، رستم و سپیدان است.

قزل سفلی همچنین از تمامی عوامل برگزاری و اجرایی شعب و عوامل نظارتی و نیروهای انتظامی، نظامی، بسیج، سپاه و نیروهای امنیتی که در برپایی انتخابات قانونمند کمر همت بستند قدردانی و از مردم برای شرکت در مرحله دوم انتخابات نیز دعوت کرد.

وی اظهار کرد: برابر قانون، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته قزل سفلی؛ نتایج نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس و میزان کسب آرای هر کدام از کاندیداها در استان به شرح زیر است:

- سعید جلیلی: ۶۳۴ هزار و ۲۹۴ رای (۴۷.۹ درصد)

- مسعود پزشکیان: ۵۳۲ هزار و ۹۴۷ رای (۴۱.۲ درصد)

- محمد باقر قالیباف: ۱۳۲ هزار و ۸۴۸ رای (۱۰.۲ درصد)

- حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی: ۱۰ هزار و ۲۹۲ رای (۰.۷۹ درصد) را کسب کردند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت هشت صبح جمعه هشتم تیرماه با حضور ۹۴ هزار نفر از عوامل اجرایی در چهار بخش اجرا، نظارت، بازرسی و امنیت در فارس آغاز شد و ساعت ۲۴ پایان یافت.

نظر شما