شناسهٔ خبر: 67173153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره منابع طبیعی خلیل آباد خبرداد؛

برگزاری کارگاه آموزشی اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در خلیل آباد

خلیل آباد- رییس اداره منابع طبیعی خلیل آباد از برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در شهرستان خلیل آباد خبرداد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار مهر، حمید ترابی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگاه آموزشی اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع در جهت بالا بردن آمادگی نیروهای یگان حفاظت و مرتع داران صودر شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی خلیل آباد افزود: این دوره آموزشی توسط واحد آتش نشانی بخش ششطراز و هلال احمر به منظور حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث مربوط به آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها و افزایش آگاهی کارکنان اداره منابع طبیعی و مرتع داران با راهکارهای پیشگیری از ایجاد و توسعه حریق و کنترل آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه شیوه‌های آتش سوزی در مراتع و اراضی جنگلی به شرکت کنندگان آموزش داده شد، افزود: چگونگی بروز آتش سوزی و خطرات آن، روش‌های پیشگیری و نحوه استفاده از تجهیزات مربوطه در دوره عملی نیز با هدف ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها، نهادهای مردمی و تجهیز و ساماندهی گروه‌های اطفای حریق برای مهار آتش در عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین برداشتن گام اول در ایجاد آمادگی منابع انسانی از محورهای موضوعی این برنامه آموزشی بود.

ترابی گفت: این دوره آموزشی با مشارکت شهرداری، آتش نشانی، شورای اسلامی و هلال احمر، ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی صورت گرفت و در این راستا ضروری است آحاد مردم با توجه به فرارسیدن فصل گرما هرگونه تخریب و آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را با تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل اطلاع دهند.

نظر شما