شناسهٔ خبر: 67171474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

یک مهاجر ایتالیایی

برنده انتخابات اروپا در فرانسه چه کسی است؟

باردلا که پسر یک مهاجر ایتالیایی است، در سال ۱۹۹۵ در حومه پاریس به دنیا آمد. او که تحت تاثیر شورش‌های خشونت آمیز فرانسه در سال ۲۰۰۵ قرار گرفته بود، در ۱۷ سالگی وارد سیاست شد و به حزب راست افراطی "جبهه ملی" که در آن زمان توسط "ژان ماری لوپن" رهبری می‌شد، پیوست. نام این حزب بعد‌ها به "اجتماع ملی" تغییر یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز؛ با کسب بیش از ۳۱ درصد آرا شهروندان فرانسه، به یک پیروزی تاریخی در انتخابات پارلمان اروپا دست یافت.

اگرچه حزب او در جریان انتخابات سال ۲۰۱۹ پارلمان اروپا نیز به نتایج خوبی رسیده بود، اما این بار فهرست جردن باردلا توانست ۲ برابر ائتلاف "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه، آرای ریخته شده در صندوق‌ها را از آن خود کند.

او در اولین سخنرانی خود پس از کسب این پیروزی گفت: "هموطنان ما با این رای، تمایل خود را برای تغییر اعلام کردند. امشب امانوئل ماکرون یک رئیس جمهوری ضعیف است. "

از همان بعد از ظهر یکشنبه و آغاز تدریجی اعلام نتایج انتخابات نیز بسیاری در حزب او اعلام کردند که او را به زودی در مقام نخست وزیری خواهند دید.

"مارین لوپن" یکی از چهره‌های برجسته حزب راست افراطی اجتماع ملی در فرانسه، گفت که در صورت موفقیت حزبش در انتخابات آتی، او رئیس جمهوری و جردن باردلا نخست وزیر خواهد شد.

لوپن در مصاحبه‌ای که دوشنبه شب از شبکه تلویزیونی دولتی TF۱ فرانسه پخش شد، گفت که اگر حزبش در انتخابات سراسری فرانسه پیروز شود، او به عنوان رئیس جمهور و جردن باردلا به عنوان نخست وزیر خدمت خواهد کرد.

وی گفت: "من همیشه به مردم فرانسه گفته ام که من و باردلا ماه هاست به عنوان "جفت اجرایی" کار می‌کنیم تا وظایف محوله را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. وی افزود: "من فکر می‌کنم ما یک فرصت تاریخی برای وحدت ملی داریم تا فرانسه را به مسیر خود بازگردانیم. "

وی همچنین اظهار داشت که حزبش سیاست ائتلاف را با یکی دیگر از نامزد‌های جناح راست در نظر خواهد گرفت و در انتخابات ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه پشت سر نامزد خود خواهد ایستاد.

"امانوئل ماکرون"رئیس‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که پس از نتایج فاجعه‌بار حزب میانه‌روی "رنسانس" در انتخابات پارلمان اروپا، مجلس ملی را منحل و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد.

ائتلاف متبوع ماکرون در انتخابات پارلمان اروپا با کسب ۱۵ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

باردلا پسر یک مهاجر ایتالیایی است



باردلا که پسر یک مهاجر ایتالیایی است، در سال ۱۹۹۵ در حومه پاریس به دنیا آمد. او که تحت تاثیر شورش‌های خشونت آمیز فرانسه در سال ۲۰۰۵ قرار گرفته بود، در ۱۷ سالگی وارد سیاست شد و به حزب راست افراطی "جبهه ملی" که در آن زمان توسط "ژان ماری لوپن" رهبری می‌شد، پیوست. نام این حزب بعد‌ها به "اجتماع ملی" تغییر یافت.

او ۲ سال بعد تحصیلاتش را در رشته جغرافیا رها کرد تا وقت خود را کاملا صرف سیاست کند.

به این ترتیب قبل از آنکه در ۲۳ سالگی در فهرست "اجتماع ملی" برای انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ قرار بگیرد، توانست در پست‌های دیگری در این حزب از جمله مشاور منطقه‌ای "ایل‌-دو‌-فرانس" به مرکزیت پاریس، سخنگو و معاون رئیس حزب فعالیت کند.

جردن باردلا سرانجام در نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان جانشین مارین لوپن و رئیس جدید این حزب راست افراطی انتخاب شد. او اولین فرد خارج از خانواده لوپن‌ها محسوب می‌شود که ریاست حزب ضدمهاجرت "اجتماع ملی" را برعهده گرفته است.

مارین لوپن که در دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه دوم شده بود، همچنان در راس گروه "اجتماع ملی" در پارلمان فرانسه باقی مانده و انتظار می‌رود بار دیگر در سال ۲۰۲۷ نامزد مقام ریاست جمهوری در این کشور شود.

باردلا بیش از یک میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی "تیک‌تاک" دارد و به گفته تحلیلگران همین امر در جذب جمعیت جوان‌تر به سمت او در این دوره از انتخابات بی‌تاثیر نبوده است.

او همچنین در جریان کارزار انتخاباتی اخیر، تمرکز قابل توجهی روی موضوعاتی همچون محدود کردن رفت و آمد آزادانه مهاجران در سطح اتحادیه با انجام بازرسی‌ها در مرز‌های ملی و کاهش قوانین سختگیرانه آب و هوایی اتحادیه اروپا داشت.

نظر شما