شناسهٔ خبر: 67169996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم:

جشنواره «روایت جهاد» با هدف شناسایی استعداد‌های جهادی در عرصه‌های هنری برگزار می‌شود

«ضیایی» گفت: هدف از برگزاری جشنواره روایت جهاد، کشف استعداد‌های جهادی در عرصه‌های مختلف تخصصی و هنری و بسترسازی برای ایجاد و بروز آثار فاخر در زمینه محرومیت‌زدایی وخدمت‌رسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از قم، «حسن ضیایی» مدیر مرکز حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم امروز در نشست خبری دومین جشنواره روایت جهاد در سالن همایش‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم، اظهار داشت: ما موظفیم برای بسط تفکر جهادی و همگانی کردن شعار عدالت و پیشرفت از ابزار هنر استفاده کنیم و هنر می‌تواند ما را برای عمومی‌سازی آماده کند.

ضیایی تاکید کرد: جشنواره روایت جهاد با هدف اصلی اطاعت از امر ولی جامعه در راستای هنرمندانه نشان دادن حرکت‌های جهادی شکل گرفته است و مورد دیگر کشف استعداد‌های جهادی در عرصه‌های مختلف تخصصی و هنری است، همچنین بسترسازی برای ایجاد و بروز آثار فاخر در زمینه محرومیت‌زدایی وخدمت‌رسانی با هدف تجلیل از آثار برتر در همین عرصه است.

وی عنوان کرد: اولین جشنواره روایت جهاد در سال گذشته به همت بسیج سازندگی استان قم و همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، بهزیستی و نهاد پیشرفت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش ادبی، هنری و خبری برگزار شد که ۷۵۰ اثر در بخش‌های مختلف فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن، موشن‌گرافی، فیلمنامه، شعر به جشنواره ارسال شد.

ضیایی در ادامه افزود: این آثار در مراسمی با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شهید و سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور در تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد که در اختتامیه این جشنواره ۴۶ اثر به عنوان آثار برتر مورد تقدیر قرار گرفت و ۱۵ اثر به مرحله جشنواره ملی راه یافتند که آثار برگزیده در مرحله ملی شدند و استان قم بیشترین آثار را در بخش ملی دارا بود.

ضیایی تشریح کرد: امسال نیز در سه سطح قشری، ملی، استانی در ۳۲ استان جشنواره را داریم که این دومین جشنواره ما خواهد بود که بیستم خرداد کار خود را با رونمایی از پوستر و سایت جشنواره، آغاز کرد و با عنایات حضرت معصومه (س) و همکاری دستگاه‌ها شاهد برگزاری جشنواره‌ای در تراز جهادگران و هنرمندان قم خواهیم بود.

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم عنوان کرد: امسال در طرح «خادم ایران» فعالیت‌های جهادگران با رویکرد نیابت از شهدای خدمت ارائه شد و ۳۰۰ گروه جهادی به این عرصه ورود کردند و خدمات و فعالیت‌های خود را به نیابت از شهدای خدمت انجام دادند.

وی تاکید کرد: در این جشنواره بخشی را با عنوان شهید خدمت که شامل تولیدات آثار ادبی هنری و خبری ادارات در روایت خدماتی که به مردم داشته‌اند خواهیم داشت، همچنین بخش بین‌الملل که به نام شهید امیرعبداللهیان راه‌اندازی شده است.

ضیایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی تفکر و عمل جهادی و تربیت جهادگرانی است که موجب صدور پیام تشکیل جهاد سازندگی و بسیج سازندگی توسط امامین انقلاب شد.

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم عنوان کرد: بعد از انقلاب و ورود جوانان به عرصه‌های خدمت‌رسانی، حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ فرمان تاسیس جهاد را صادر کردند و جهادگران بودند که سنگرسازان بی سنگر نام گرفتند.

ضیایی ابراز کرد: به دنبال تغییر نگاه جهادی در بعضی مسئولین در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی با هدف تشکیل شبکه‌ای کارآمد و مردمی برای عدالت و پیشرفت و عینیت بخشیدن به مردم‌سالاری دینی با محوریت حلقه‌های میانی شکل گرفت.

وی تشریح کرد: در همین راستا و با فضای مردمی بسیج سازندگی دوبال دیده شد که یکی از آنها شورا و مجامع جهادی هستند که در استان قم ۵ شورا و یک مجمع جهادی وجود دارد و دو قرارگاه عملیات جهادی که شورا‌های جهادی در حوزه اندیشه‌ورزی و تفکر کار می‌کنند.

ضیایی در ادامه افزود: قرارگاه‌ها بحث عملیاتی و خدمت رسانی را در شهر و استان قم انجام می‌دهند که ذیل این مجموعه هزار و ۱۸۰ گروه جهادی در قم و سایر استان‌ها در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما