شناسهٔ خبر: 67371800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در آبدانان فراهم است

ایلام - ایرنا - فرماندار آبدانان با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ۶۹ شعبه اخذ رای در این شهرستان میزبان مردم برای اخذ رای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رحمانی سه شنبه شب در جشن بزرگ غدیرخم با تبیین حساسیت های ملی و جهانی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: یکهزار و ۴۰۰ نفر در قالب ۶۹ شعبه ثابت و سیار روز هشتم تیرماه کار اخذ آرای مردم شهید پرور آبدانان را در سه شهر و ۴۵ روستا و آبادی برعهده دارند.

وی انتخابات را زیباترین معیار آزادی و مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: به منظور صیانت از آرای مردم و اجرای دقیق موازین قانونی در فرایند انتخابات همه عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی با حضور کارشناسان وزارت کشور، آموزش های لازم را در خصوص موازین و قوانین انتخابات کسب کرده اند.

فرماندار آبدانان یادآورشد: حضور مردم در پای صندوق های رای تکریم یاد و نام شهدای عزیز و ارزش آفرین انقلاب اسلامی و پاسداری از اهداف و آرمان‌های مقدس امام(ره) است.

وی از گروه‌های سیاسی، فعالان فرهنگی، تشکل‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی خواست که ضرورت‌های شرکت در انتخابات هشتم تیرماه را برای مردم و گروههای هدف تشریح و تبیین کنند.

شهرستان ۶۰ هزار نفری آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد که نیمی از جمعیت آن در ۳ نقطه شهری و نیم دیگر در روستاها ساکن هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه هشت تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

نظر شما