شناسهٔ خبر: 67169260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح چند طرح عمرانی با حضور وزیر کشور در شیراز

بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبداللهیان با حضور وزیر کشور در شیراز به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سخنگوی شهرداری شیراز گفت: بزرگراه شهید رئیسی به طول چهار کیلومتر و عرض ۵۵ متر و با صرف ۲۲ هزار میلیارد ریال حدفاصل بزرگراه حسینی الهاشمی تا تقاطع آفرینش ساخته شده است.

شورای اسلامی شهر شیراز بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ را به نام بزرگ راه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیرهمسطح آن را به نام شهید امیر عبداللهیان نام‌گذاری کرده است.
جاویدی افزود: ساخت این بزرگراه به ایجاد محور کمکی بولوار دکتر حسابی به‌منظور روان‌سازی ترافیک در این محور کمک می‌کند و بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی را به کمربندی متصل و ایمنی تردد را شهرک‌های مجاور کمربندی افزایش می‌دهد. وی اضافه کرد: تقاطع غیر همسطح شهید امیر عبداللهیان هم یک تقاطع غیر همسطح واقع در تقاطع بزرگراه حسینی الهاشمی و آیت‌الله رئیسی است که با صرف ۴۰۰ میلیارد تومان ساخته شده است.
همچنین مخزن آب روستای بیدزرد شیراز با حضور وزیر کشو به بهره برداری رسید و ۶ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
به گفته بهروزی مدیر عامل آبفای شیراز، برای ساخت این مخزن، خط انتقال و تجهزات آن، ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی افزود: حجم این مخزن ۲ هزار متر مربع است و با راه اندازی آن ۶ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم استفاده می‌کنند. بهروزی اعلام کرد: با بهره برداری از مخزن آب روستای بید زرد شیراز کمبود ذخیره و افت فشار آب آشامیدنی در این روستا برطرف و علاوه بر این، مشکل بی آبی محله‌ای از روستا به نام تنگ نظری که با تانکر آبرسانی می‌شد، رفع خواهد شد.
بیدزرد علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز در استان فارس است که در ۲۰ کیلومتری شهرستان شیراز قرار دارد. 

<div id="video-display-embed-code_11213114"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4259024/11213114?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما