شناسهٔ خبر: 67161585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از مخزن آب روستای بید زرد شیراز با حضور وزیر کشور

مخزن آب روستای بیدزرد شیراز با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید و ۶ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

مخزن آبی روستای بیدزرد شیراز با حضور وزیر کشو به بهره برداری رسید و ۶ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

به گفته بهروزی مدیر عامل آبفای شیراز، برای ساخت این مخزن، خط انتقال و تجهزات آن ، ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: حجم این مخزن ۲ هزار متر مربع است و با راه اندازی آن ۶ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم استفاده می‌کنند.

بهروزی اعلام کرد : با بهره برداری از مخزن آب روستای بید زرد شیراز کمبود ذخیره و افت فشار آب آشامیدنی در این روستا برطرف شد.

مدیرعامل آبفا شیراز با بیان اینکه شهر شیراز با ۴ شهر و ۱۵۳ روستا، از لحاظ پوشش آبرسانی نسبت به میانگین کشور عقب است، گفت: می‌طلبد که با حمایت دولت و وزارات نیرو، سالانه ۱٠٠ هزار متر مکعب مخزن اضافه کنیم، چون سالانه ۳۵ هزار مشترک جدید معادل ۱٠٠ هزار نفر به شهر شیراز اضافه می‌شود.

او افزود: با طرح جهادی که در روستا‌ها آغاز شد، از محل منابع داخلی توانستیم ۲۸۸ کیلومتر شبکه را راه‌اندازی کنیم، اما هنوز برخی نقاط از جمله منطقه قلات با ۶ هزار مشترک، هنوز تحت پوشش ما نیست و امیدواریم اعتباری برای تامین آب همه نقاط تامین شود.

بهروزی در خصوص افتتاح مخزن آب روستای بید زرد نیز گفت: سال گذشته بخش عمده‌ای از این روستا با تانکر آبرسانی می‌شد ولی با ایجاد این مخزن، مشکل قسمتی از روستا حل می‌شود و تا هفته‌های آینده، کل منطقه تحت پوشش آبفا قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه در سه سال گذشته تلاش زیادی برای حل مشکل بی‌آبی شده است، گفت: یکی از پروژه‌های مهم انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بود که خوشبختانه تا نی‌ریز آمده است و برای کارخانه فولاد این شهر استفاده خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه افزود: در ابتدای دولت سیزدهم هزار روستای استان فارس دچار کم‌آبی و تنش آبی بودند، اما با تلاش جهادی که انجام شد، مشکل بیش از ۳٠٠ روستا حل شد و ۳٠٠ روستای دیگر نیز تا انتهای سال جاری رفع خواهد شد.

او گفت: شبکه‌های فاضلاب شهر‌های بزرگ با جدیت در حال پیگیری است و بنای ما این است که یکی یکی شبکه فاضلاب شهر‌ها به صنایع برسد و آب آشامیدنی به دست مردم برسد.

ایمانیه با بیان اینکه مسئله آب اولویت بسیار بالای استان فارس است، افزود: اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند. هدف‌گیری کرده‌ایم که تا پایان دولت چهاردهم، مشکل آبرسانی تمام روستا‌های دچار تنش آبی در کل استان رفع شود.

به گزارش ایسنا، مخزن آب روستای بید زرد با حجمی در حدود ۲ هزار متر مکعب، خط انتقال ۱.۷ کیلومتر، حجم بتن یک هزار و ١٠٠ مترمکعب و حجم آرماتور ۱۲۰ تن، جمعیتی ۶ هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

با اجرای این طرح، کمبود ذخیره و افت فشار آب آشامیدنی در شبکه روستای بیدزرد مرتفع شده و علاوه بر این، مشکل بی آبی محله «تنگ نظری» روستای بید زرد نیز که قبلا با تانکر آبرسانی می‌شد، رفع می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما