شناسهٔ خبر: 67168298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نرخ رشد بیکاری اردستان به ۶.۵۲ درصد رسید

فرماندار شهرستان اردستان گفت: در سه ماهه اول امسال نرخ رشد بیکاری شهرستان به ۶.۵۲ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سیدمحمدهادی احمدی طباء ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان اظهار داشت: نام و خاطره شهید رئیسی باید بزرگ نگه داشته شود و شخصی که مردانه در حوزه تولید و اقتصاد ایستاد و نشان داد اگر برای خداوند کار کنید او هم شما را خواهد خرید.

وی افزود: درصد بیکاری در زمان شهید رئیسی بسیار کاهش پیدا کرد و این یک اتفاق بزرگ بود و رشد اقتصادی بسیار افزایش پیدا کرد که رسانه‌های معاند نمی‌خواهند این‌ها گفته شود و اجازه ندهید که با افکار شما بازی کنند و ارتقای کارآمدی مالیاتی یکی از این کارهای مهم بوده و ایجاد ثبات در برنامه‌های پولی و بانکی و حذف امضای طلایی یکی دیگر از کارهای بزرگ بود.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: رصد اشتغال شهرستان اردستان در سال گذشته محقق شد و امسال هم باید همت کرد و تا پایان تیر ماه امسال سهمیه سه ماهه اول در سامانه ثبت شود و در سه ماهه اول امسال نرخ رشد بیکاری شهرستان به 6.52 درصد رسیده و در سال گذشته هم کمترین نرخ بیکاری استان اصفهان مربوط به شهرستان اردستان با 7.82 درصد بوده و رتبه اول را داشتیم و این تدبیری بوده است که همه مسئولین با یکدیگر دست به دست هم دادند و این اتفاق مهم رخ داده است.

وی ابراز داشت: امسال هم کاهش نرخ بیکاری در اردستان استمرار داشته است و سامانه رصد باید تا پایان تیر ماه به 30 درصد اشتغال سامانه رصد برسیم و در حوزه اشتغال هم بازارچه صنایع دستی در اردستان تا دوماه دیگر راه‌اندازی خواهد شد که اتفاق بزرگی در حوزه اشتغال خواهد بود.

تعهد اشتغال سال گذشته اردستان118درصد محقق شد

وحید نقوی در ادامه جلسه اظهار داشت: تعهد اشتغال شهرستان اردستان در سال 1402 تعداد یک هزار و 833 مورد بوده است که بیش از دو هزار و 163 مورد در سامانه رصد ثبت شده است و 118 درصد محقق شد و در سال گذشته کاهش 20 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری را هم شاهد بودیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: سال گذشته افزایش یک‌هزار نفری بیمه شدگان را داشته‌ایم با توجه به استعلاماتی که از اداره تامین اجتماعی دریافت کرده‌ایم و همه این اتفاقات خوبی که افتاده است موجب شده است تا نرخ بیکاری مان در سال گذشته کاهش پیدا کند و این میسر نشده است مگر به هم‌افزایی اعضای کارگروه اشتغال شهرستان اردستات و خرد جمعی با محوریت فرماندار اردستان و برنامه‌ریزی‌های هدفمندی که وی داشتند.

انتهای پیام/802/.

نظر شما