شناسهٔ خبر: 67351564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه‌اندازی کارگروه مدیریت آب شهرداری کاشان

شهردار کاشان ضمن اشاره به راه‌اندازی کارگروه مدیریت آب شهرداری کاشان، گفت: در این راستا استخر ۴۰۰ هزار مترمکعبی ذخیره پساب افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، کیومرث محمدپور ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی احداث بزرگ‌ترین استخر ذخیره پساب شهری در استان اصفهان، اظهار داشت: بحران آب در منطقه یک تهدید جدی است به گونه‌اای که می‌‎‌تواند حیات آینده در منطقه را به صورت جدی در معرض خطر قرار دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه مدیریت آب کاشان در زمان مسئولیت خود در شهرداری کاشان، خاطرنشان کرد: همچنان مسئله آب در منطقه، یک موضوع و خطر جدی است و بر همین اساس، رویکرد مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه به موضوع مدیریت منابع آبی بوده است.

شهردار کاشان کمبود فضای سبز از یک سو و کمبود منابع آبی از سویی دیگر، تمهیدات ویژه به این حوزه را طلب می‌کند، افزود: استفاده از پساب شهری و سیلاب‌های فصلی در نیمه دوم سال، راهکاری برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز محسوب می‎شود و اقدامی که توسط شهرداری کاشان در قالب احداث استخر ذخیره پساب در دستور کار قرار گرفته است.

محمدپور ظرفیت استخر ذخیره پساب را 400 هزار متر مکعب ذکر و تاکید کرد: برای اجرای این پروژه بالغ بر 400 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این پروژه را در 22 بهمن سال جاری افتتاح کنیم.

وی در خصوص سطح فضای سبز مورد نظر برای استفاده از پساب ذخیره شده، گفت: مساحت کل عرصه‌هایی که با پساب آبیاری می‌شود، 500 هکتار است که برای آبیاری این مجموعه به 75 لیتر در ثانیه پساب نیاز است.

به گزارش تسنیم؛ مراسم کلنگ زنی پروژه احداث استخر ژئوممبران با ظرفیت 400 هزار متر مکعب به عنوان بزرگ‌ترین استخر ذخیره پساب استان اصفهان در کاشان با حضور مقامات شهری برگزار شد،  اعتبار مورد نیاز برای احداث این استخر 400 میلیارد ریال است و منابع ذخیره شده در این استخر برای آبیاری درختان و جنگل‎کاری محدوده شهر و همچنین بوستان‌های برخی از مناطق شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/801/

نظر شما