شناسهٔ خبر: 67167510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۵۶ اثر به جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین در مشهد ارسال شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۶ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین مستقر در این اداره کل ارسال و کار داوری این آثار آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۶۷ اثر در حوزه قصه‌گویی و ۸۹ اثر در حوزه قصه‌نویسی است، همچنین در سامانه «نورینو» ۶ هزار و ۵۶۴ نفر برای حضور در جشنواره ثبت‌نام و ۷۹۲ اثر ارسال کرده‌اند که از این بین ۶۷ اثر طبق ارزیابی اولیه برای داوری ارسال شده است.

او افزود: مرحله داوری آثار دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین همزمان با دهه ولایت و امامت آغاز می‌شود و با هدف ماندگاری آثار ارائه شده که از ۶۰۰ شهرستان و روستای کشور به جشنواره رسیده، تولید محصولات مکتوب و ضبطی در دستور کار تیم اجرایی جشنواره قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در مدت ۱۰ روز داوری آثار رسیده به این جشنواره انجام می‌گیرد و آثار فاخر قصه‌گویی برای باز تولید و قصه‌نویسی برای چاپ مکتوب فرستاده می‌شوند، بازتولید و چاپ فقط از آثار برتر نفر اول تا سوم نیست و فارغ از رتبه فرد شرکت کننده در جشنواره، آثاری که به عنوان یک قصه مطرح شده و ایده نو و یا روایت خوبی دارد نیز چاپ و بازتولید خواهد شد.

حسین زاده بیان کرد: داوری آثار در بخش قصه‌گویی به تفکیک سن در بازه‌های چهار تا هفت سال، هفت تا ۹ سال و ۹ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است، در حوزه قصه‌نویسی نیز، چون آثاری از نویسندگان مطرح به جشنواره ارسال شده است، داوری حوزه متخصصان به صورت جداگانه انجام می‌شود.

او تصریح کرد: مراسم پایانی دومین جشنواره ملی قصه‌های قرآنی تبیین در هفته وحدت برگزار می‌شود.

نظر شما