شناسهٔ خبر: 67167182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی :

فعالیت بدنی روزانه هر ایرانی حدود ۱۳ دقیقه است

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت : طبق پایش‌هایی که صورت گرفته، میزان فعالیت بدنی روزانه هر ایرانی حدود ۱۳ دقیقه است که طی برنامه ریزی صورت گرفته در فدراسیون بنا داریم این میزان را تا سال ۱۴۱۰ به ۳۰ دقیقه افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی خلیلی امروز _ پنجشنبه بیست و چهارم خرداد _ در مجمع انتخابات ریاست هیئت ورزش همگانی استان کرمانشاه، توسعه فعالیت‌های بدنی جامعه را از رویکردهای مهم فدراسیون همگانی خواند و اظهار کرد: طبق پایش‌هایی که صورت گرفته، میزان فعالیت بدنی روزانه هر ایرانی حدود ۱۳ دقیقه است که طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در فدراسیون بنا داریم این میزان را تا سال ۱۴۱۰ به ۳۰ دقیقه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه پیاده روی از جمله رشته‌هایی است که علاقه‌مندان زیادی دارد و باید توسعه پیدا کند، افزود: باید به جایی برسیم که هر ایرانی روزانه هشت تا ۱۰ هزار قدم پیاده روی را در سبد زندگی روزانه خود قرار دهد و فعالیت بدنی جزئی از فرهنگ مردم جامعه تبدیل شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در ادامه در خصوص جدا شدن تعدادی از رشته‌های ورزشی از فدراسیون همگانی، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۲ انجمن و کمیته در فدراسیون همگانی فعالیت می‌کنند، درحالیکه در گذشته بیشتر بودند.

وی خاطرنشان کرد: سابقا برخی رشته‌های ورزشی همچون کبدی در این فدراسیون بودند که جنبه همگانی داشتند، اما بعدها جنبه رقابتی پیدا کرده و از فدراسیون ما جدا شدند و اکنون جزو رشته‌های مدال‌آور کشور در میادین بروز مرزی هستند.

خلیلی یادآور شد: در حال حاضر هم هرچند که رشته‌ای مانند ورزش‌های الکترونیک زیرمجموعه این فدراسیون قرار دارد، اما به نظر می‌رسد که با توجه به جایگاه روز افزونی که این رشته در دنیا دارد، در آینده از فدراسیون همگانی جدا خواهد شد و جزو ورزش‌های قهرمانی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هرچند برخی از رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون پس از اینکه جنبه رقابتی پیدا کردند، از زیرمجموعه ما خارج می‌شوند، اما از طرفی برخی رشته‌های جدید هم به فدراسیون اضافه می‌شوند که رشته سلامت عمومی از جمله آن است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی ادامه با اشاره به انتخاب نریمان رحمانی به عنوان رئیس هیئت ورزش همگانی استان کرمانشاه، گفت: آقای رحمانی از رؤسای خوب هیئت‌های ورزشی استانی است که در چندسال اخیر بسیار کاربلد و پرتلاش ظاهر شده و برنامه‌های زیادی را در سطح کرمانشاه اجرا کرده است.

نظر شما