شناسهٔ خبر: 67172548 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

فعالیت بدنی روزانه هر ایرانی چقدر است؟

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در این فدراسیون، تا سال ۱۴۱۰ میزان فعالیت بدنی هر ایرانی باید به ۳۰ دقیقه افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی خلیلی، امروز (۲۴ خرداد) در مجمع انتخابات ریاست هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه، توسعه فعالیت های بدنی جامعه را از رویکردهای مهم فدراسیون همگانی خواند و اظهارکرد: طبق پایش‌هایی که صورت گرفته، میزان فعالیت بدنی روزانه هر ایرانی حدود ۱۳ دقیقه است که طی برنامه ریزی صورت گرفته در فدراسیون بنا داریم این میزان را تا سال ۱۴۱۰ به ۳۰ دقیقه افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه پیاده روی از جمله رشته‌هایی است که علاقمندان زیادی دارد و باید توسعه پیدا کند، گفت: باید به جایی برسیم که هر ایرانی روزانه هشت تا ۱۰ هزار قدم پیاده روی را در سبد زندگی روزانه خود قرار دهد و فعالیت بدنی جزیی از فرهنگ مردم جامعه تبدیل شود.

وی در ادامه در خصوص جدا شدن تعدادی از رشته‌های ورزشی از فدراسیون همگانی، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۳۲ انجمن و کمیته در فدراسیون همگانی فعالیت می کنند، درحالیکه در گذشته بیشتر بودند.

خلیلی خاطرنشان کرد: سابقا برخی رشته های ورزشی همچون کبدی در این فدراسیون بودند که جنبه همگانی داشتند، اما بعدها جنبه رقابتی پیدا کرده و از فدراسیون ما جدا شدند و اکنون جزو رشته‌های مدال آور کشور در میادین بروز مرزی هستند.

وی یادآورشد: در حال حاضر هم هرچند که رشته‌ای مانند ورزش های الکترونیک زیرمجموعه این فدراسیون قرار دارد، اما بنظر می رسد که با توجه به جایگاه روز افزونی که این رشته در دنیا دارد، در آینده از فدراسیون همگانی جدا خواهد شد و جزو ورزش های قهرمانی قرار می‌گیرد.

رئیس فدراسیون همگانی ادامه داد: هرچند برخی از رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون پس از اینکه جنبه رقابتی پیدا کردند، از زیرمجموعه ما خارج می‌شوند، اما از طرفی برخی رشته‌های جدید هم به فدراسیون اضافه می شوند که رشته سلامت عمومی از جمله آن است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب نریمان رحمانی به عنوان رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه، گفت: آقای رحمانی از روسای خوب هیات های ورزشی استانی است که در چندسال اخیر بسیار کاربلد و پرتلاش ظاهر شده و برنامه های زیادی را در سطح کرمانشاه اجرا کرده است.

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز به نقش ورزش های همگانی در سلامت مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به نقشی که ورزش های همگانی در افزایش سلامت و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه دارد، توجه ویژه‌ای به آن در کشور صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: شرایط جغرافیایی کرمانشاه و وجود آب و هوا و طبیعت مطلوب این ظرفیت را فراهم کرده تا رشته‌های همگانی که مربوط به فضای باز هستند در سطح استان مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی بین همه اقشار مختلف جامعه باید مورد تاکید قرار گیرد، افزود: از آنجایی که کم تحرکی در بین همه اقشار بویژه قشر بانوان، کارمندان و ... وجود دارد، باید بگونه‌ای برنامه ریزی شود که برنامه های ورزش همگانی برای همه اقشار در سطح استان طراحی شود.

وی یادآورشد: زمانی که ورزش بین اقشار مختلف توسعه پیدا کند، علاوه بر ارتقاء سطح سلامتی در جامعه، میزان بهره وری آنها در محیط کاری بالاتر خواهد رفت و این مسئله باعث خدمات رسانی بهتر به مردم می‌شود.

حاتمی در پایان با بیان اینکه هیات ورزش همگانی کرمانشاه توان بالایی دارد، افزود: طی مدت چهارسال گذشته برنامه‌های بسیار زیاد و متنوعی از سوی این هیات در استان اجرا شده که انتظار می‌رود این برنامه‌ها با گستردگی بیشتری تداوم داشته باشد.

انتهای پیام



نظر شما