شناسهٔ خبر: 67161884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ نفر از اعضای گروهک های تروریستی در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

زاهدان - ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی در این استان امسال دستگیر و ۶نفر دیگر به هلاکت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار دوستعلی جلیلیان روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همچنین ۲نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم که در ایرانشهر قصد عملیات انتحاری را داشتند قبل از هر گونه اقدامی توسط ماموران انتظامی به هلاکت رسیدند.

وی بیان کرد: ۶نفر از اعضای گروهک های تروریستی که به مراکز نظامی چابهار حمله مسلحانه کرده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این استان علی رغم اینکه امنیتی نامگذاری شده از لحاظ آمارهای انتظامی جز استان‌های امن کشور است که این امنیت به دست آمده حاصل ساعت‌ها روزها و ماه‌ها تلاش شبانه روزی همکارانمان در حوزه‌های مختلف انتظامی است.

وی به اجرای یازدهمین مرحله از طرح رعد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: طرح رعد مبارزه بی امان با تمام مولفه‌های ناامنی در تمام حوزه‌ها از جمله جرایم امنیتی خشن مبارزه با مواد مخدر و کلاهبرداری است.
سردار جلیلیان با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌های رعدی که در سیستان و بلوچستان انجام شده توفیقات قابل توجهی حاصل شده تصریح کرد: طرح رعد در کنار طرح‌های امنیت‌های محل محور توسط همکاران نیروی انتظامی در ۲۶ شهرستان استان شده است.
سردار جلیلیان از برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز و قاچاقچیان سلاح‌های غیرمجاز، دستگیری معتادان متجاهر، اتباع بیگانه غیرمجاز، سوداگران مرگ، خرده فروشان مواد مخدر، توقیف خودروهای اتباع و سایر طرح‌های پیشگیرانه، عملیاتی و ضربتی به عنوان طرح‌هایی که ثبات و امنیت را در استان به وجود آورده‌اند یاد کرد.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ درصد کاهش جرائم مختلف را در سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که این رقم در نوع خود کم نظیر به شمار می‌رود همچنین دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به افزایش پنج درصدی کشفیات در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۷ هزار و ۳۱ نفر متهم در استان دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه از ابتدا سال تاکنون ۷۲۸ مورد از انواع سلاح غیر مجاز در سیستان و بلوچستان کشف شده است تصریح کرد: در بین این‌ها سلاح‌ها خاص و نیمه سنگین را نیز داشته‌ایم.
سردار جلیلیان از کشف ۲۵ تن انواع مواد مخدر در کمتر از سه ماه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در این خصوص ۶۴۷ نفر قاچاقچی خرد و کلان دستگیر و ۶ هزار و ۵۳ نفر معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند.
وی عنوان کرد: ۱۷ هزار و ۴۱۹ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون در سیستان و بلوچستان دستگیر و از کشور برگردانده شدند که این رقم یک افزایش ۲۳ درصدی را در این حوزه نشان می‌دهد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۹ نفر از اشرار مسلحی که در مسیرهای ارتباطی برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده بودند دستگیر شدند اذعان کرد: ۶ باند سلاح و مهمات نیز در همین مدت در استان متلاشی شده که در این راستا نیز افزایش ۲۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم.
وی گفت: در حوزه برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی نیز با توجه به اینکه پلیس فتا جز پلیس‌های نوپا و نوظهور است ۹۰ درصد از جرایم سایبری منجر به کشف و دستگیری شده؛ همچنین ۷۵۰ سایت غیرمجاز مسدود و ۷۴ پرونده قضایی در پلیس فتا تشکیل و تحت رسیدگی است.
سردار جلیلیان با بیان اینکه تصادفات جاده ای سیستان و بلوچستان ۳۰ درصد کاهش داشته است عنوان کرد: جانباختگان تصادفات جاده‌ای نیز با کاهش ۵۳ درصدی رو به رو بوده که در کشور این رقم بی‌نظیر بوده، همچنین مصدومان تصادفات جاده‌ای ۲۵ درصد کاهش داشته است.

نظر شما