شناسهٔ خبر: 67161778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

مطابقت نداشتن رشته‌های دانشگاهی با نیازهای کشور ،مهمترین مشکل دانشگاه‌هاست

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: عدم توزیع صحیح رشته ها و مطابقت نداشتن با نیازهای کشور از مهمترین مشکلات دانشگاه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اهمیت و جایگاه معلمی و هدایت انسان ها و لزوم شکر این نعمت الهی اظهار داشت: نعمت معلم بودن و هدایت جای شکر فراوانی دارد و شکر این نعمت به آن است که این کار را به درستی انجام دهیم. 

وی افزود: شکر مراتبی دارد، از جمله شکر قلبی که همه چیز را از خدا بدانیم و شکر لفظی که شکر نعمت را به زبان آوریم و شکر عملی که بر طبق آنچه خدا به انسان نعمت داده کار کنیم.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به دلایل کاهش واحدها و مراکز دانشگاهی به خصوص در دانشگاه های پیام نور پرداخت و گفت: کاهش واحدهای دانشگاهی به دلیل کاهش جمعیت جوان کشور است و حتی این مسئله در حوزه های علمیه نیز وجود دارد و به هر حال داشتن چند دانشگاه با کیفیت بهتر است. 

وی اضافه کرد: وسعت دادن و تعدد دانشگاه مهم نیست، بلکه کاراساسی این است که دانشجوی خوب و باکیفیت تربیت شود، لذا از تجمیع دانشگاه ها گریزی نیست.

نماينده ولي فقيه در استان با تاکید بر برخی از مشکلات اساسی دانشگاه و موسسات آموزش عالی و نیاز مبرم به رفع این مشکلات برای جلوگیری از آسیب های پیش رو تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه مشکلات فراوانی دارد، به ویژه از نظر توسعه و جمعیت، استاندارد ندارد و دیگر از نظر تحصیل و رشته هایی که مورد نیاز جامعه است نیز مشکلاتی وجود دارد.

آيت الله طباطبايي نژاد با اشاره به عدم توزیع درست برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه ها و مطابقت نداشتن آنها با نیازهای کشور و جامعه عنوان کرد: در برخی از رشته های تحصیلی به خصوص در بین رشته های مربوط به بانوان کمبودهایی به چشم می خورد به عنوان مثال کمبود داندانپزشک زن، مامای جراح و پرستار از این قبیل است و یا اکنون تعداد فراوانی فارغ التحصیل در رشته حقوق در بین بانوان داریم که شدیدا متقاضی کار هستند، اما شغلی برای آنها وجود ندارد.

وی توجه به ظرفیت های تحصیلی و علمی و تشریح این کمبودها برای مسئولان وزارت علوم را مهم دانست و افزود: کشور ما با همه دشمنی ها، کمبودها و دشواری هایی که وجود داشت در مقابل سختی ها مقاومت کرد و در دوران دفاع مقدس در مقابل دنیا ایستاد و خون شهدا این کار را انجام داد. 

وی خاطر نشان کرد: شهدا با این کار مانوری را انجام دادند که سبب ترس دشمنان شد هم چنان که قرآن کریم نیز درباره آن می فرماید " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ ".

امام جمعه اصفهان هم چنین در خصوص مسئله آموزش های دینی برای دانشجویان و حفظ روایات در محیط دانشگاه و دقت در گزینش کارکنان نیز مطالبی و توصیه هایی را بیان نمود.

گفتنی است دانشگاه پیام نور یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور است و دانشگاه پیام نور اصفهان با بیش از 34 هزار دانشجو یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه ها بوده و دارای 31 مرکز و واحد دانشگاهی و250 هیئت علمی در استان اصفهان است.

انتهای پیام/

 

نظر شما